Nowe pokolenie zupełnie inaczej postrzega telefon komórkowy

Wbrew wyobrażeniom rodziców, komórka jest dla dziecka przede wszystkim kolejną elektroniczną zabawką, a nie medium komunikacji i podtrzymywania więzi z rodziną. 

Między innymi takie wnioski można wysnuć z wyników badań fokusowych dotyczących postrzegania telefonów komórkowych przez dzieci w wieku około 10 lat oraz ich rodziców. Inicjatorami byli operator telefonii mobilnej CenterNet S.A. oraz Instytut Badawczy Millward Brown SMG/KRC.

Badanie z grudnia 2008 roku, jest pierwszym tego typu publikowanym w Polsce. Zostało przeprowadzone na potrzeby akcji firmy CenterNet – Moja Pierwsza Komórka, której celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci. W toku rozmów z młodymi użytkownikami komórek oraz ich rodzicami ukształtował się obraz współczesnej kultury użytkowania przez nich telefonów.

Podczas gdy decyzja rodziców o wyposażeniu dziecka w komórkę spowodowana jest zazwyczaj dłuższą rozłąką (np. wyjazd na kolonie) i spodziewanymi utrudnieniami w komunikacji dla dziecka chęć jej posiadania jest naturalna – tak jak naturalny jest dostęp do telewizji, komputera czy play-station – to po prostu kolejny element nowoczesnej technologii, do której na co dzień mają szeroki dostęp.

Okazuje się, że korzystanie z telefonu komórkowego może być znakomitym pretekstem do dialogu między pokoleniem młodych i starszych użytkowników.

Młodzi ludzie potrzebują starych dobrych zasad, natomiast rodzice chętnie skorzystają z ich wiedzy na temat możliwości wykorzystania nieznanych im dotąd funkcji telefonów komórkowych.

Pełne wyniki badań można znaleźć na stronie www.mojapierwszakomorka.pl.

Akcja „Moja Pierwsza Komórka” trwa od września 2008 roku. Jej celem jest rozpropagowanie zasad bezpiecznego i racjonalnego korzystania z telefonu komórkowego przez dzieci za pomocą zabawnego stworka Fonia. Organizatorem jest CenterNet S.A. nowy infrastrukturalny operator telefonii komórkowej w Polsce. 
Źródło: inplusPR