Nowe usługi w aplikacji mobilnej Aliora – raporty i alerty BIK

W aplikacji mobilnej Alior Banku pojawiły się nowe funkcje, które mają za zadanie ochronić użytkownika przed wyłudzeniami danych. Mowa o Raportach BIK i Alertach BIK.

fot. Shutterstock

Alior Bank we współpracy z Biurem Informacji Kredytowej wprowadził właśnie do bankowości mobilnej dwie nowe usługi – Raport BIK i Alert BIK. Pierwsza z nich pozwoli klientom ocenić szansę na kredyt i sprawdzić, czy nie mają opóźnień w spłacie innych zobowiązań. Druga usługa, to ostrzeżenia sms lub mailowe, które pomagają chronić klientów przed wyłudzeniami na ich skradzione dane 24/7 przez cały rok.

– Raport BIK pokaże historię, natomiast usługa Alerty BIK ostrzeże przed próbami wyłudzenia. Warto więc ją uruchomić zanim cokolwiek się wydarzy – jeden sms może uratować nas przed stratami finansowymi – wyjaśnia Marcin Gozdek, dyrektor rynku detalicznego w BIK.

Nowe usługi dostępne są w aplikacji mobilnej w zakładce „Płatności i usługi”. Należy tam wybrać  opcję „Usługi BIK”, a następnie wskazać interesującą nas opcję – alerty lub raporty. Po wyrażeniu zgód konieczne jest jeszcze zaakceptowanie regulaminu usługi i cennika. Następnie aplikacja zapyta nas, z którego rachunku ma zostać pobrana opłata za jedną lub drugą usługę.

Jednorazowy koszt Raportu BIK, który klient otrzyma w formie zaszyfrowanego pliku PDF, to 39 zł, natomiast roczna opłata Alertów BIK to 24 zł. Usługi nie są automatycznie przedłużane, dlatego aby skorzystać z nich ponownie, należy jeszcze raz przejść przez procedurę w Alior Mobile. Co ważne – usługi są dostępne dla klientów, którzy wcześniej zostali zweryfikowani w oddziale Alior Banku.

WB/Alior