Nowe Wydawnictwo Message House zadba o profesjonalistów PR

Znany praktyk i wykładowca public relations Adam Łaszyn powołał do życia Wydawnictwo Message House (WMH), które specjalizować się będzie w publikacjach nt. szeroko rozumianych dziedzin komunikacji marketingowej i społecznej.

Wydawnictwo zamierza publikować zarówno tradycyjne książki drukowane, jak i praktyczne e-booki dostępne tylko w sieci. Plany wydawnicze obejmują pozycje edukacyjne, popularyzatorskie i poradnicze z takich obszarów jak: public relations, reklama, dziennikarstwo, media, blogosfera. Pierwszą pozycję Wydawnictwo Message House wprowadzi na rynek już na początku października 2015. Następne – jeszcze w tym roku.

W założeniach Wydawnictwo Message House ma swą ofertą wypełniać luki na polskim rynku wydawniczym w zakresie pozycji systematyzujących i upowszechaniających wiedzę na temat specyficznych dziedzin public relations, reklamy i innych form komunikowania masowego. Aby zrealizować to zadanie, wydawnictwo inicjować będzie powstanie takich pozycji, jak i publikować dzieła lub opracowania zgłoszone do wydawnictwa przez autorów – specjalistów w ww. obszarach.

„W Polsce wciąż brakuje książek systemowo i dogłębnie opisujących przede wszystkim praktyczny wymiar różnych aspektów public relations, ale i innych dziedzin pokrewnych. Z problemem tym stykam się zawsze, gdy po wykładach studenci pytają mnie o polecane lektury. Jeszcze trudniej mam z takimi odpowiedziami po komercyjnych szkoleniach, gdy ich uczestnicy proszą mnie o polecenie praktycznych poradników zarządzania różnymi aspektami komunikacji. Zazwyczaj odsyłam ich do pozycji anglojęzycznych, bo polskich wciąż jest niewiele. Dobrze byłoby to zmienić. Stąd pomysł powołania wyspecjalizowanego wydawnictwa” – powiedział Adam Łaszyn i dodał: „Oczywiście istnieje kilka dobrych polskich książek o PR, reklamie czy social media. Ale to wciąż wyjątki potwierdzające regułę znacznie skromniejszej oferty książkowej niż w takich krajach jak Wielka Brytania czy Niemcy.

Istnieje też w naszym kraju wyspecjalizowane wydawnictwo Newsline, które np. opublikowało wyjątkowy Leksykon PR, ale to wciąż za mało. Swoją drogą, Wydawnictwo Message House będzie współpracować z Newsline w uzupełnianiu oferty rynkowej w zakresie publikacji książkowych nt. profesjonalnej komunikacji społecznej i marketingowej. Mamy tu bardzo konkretne wspólne plany”.

Jak wyjaśnił Adam Łaszyn, na specjalizację wydawnictwa wskazywać ma już jego nazwa. „Message House to jedno z najwspanialszych narzędzi w budowaniu strategii PR. Chciałbym, aby nowy dom wydawniczy był właśnie miejscem, z którego będzie można czerpać wiele praktycznej wiedzy o efektywnym tworzeniu przekazów w różnych formach komunikowania” – powiedział. Służyć ma temu pozyskanie najlepszych specjalistów polskiego rynku, by swą wiedzą i doświadczeniem podzielili się z rosnącymi grupami profesjonalistów zajmujących się na co dzień zarządzaniem komunikacją.

Adam Łaszyn to praktyk, wykładowca i trener w takich dziedzinach PR jak strategie komunikowania, media relations czy komunikacja kryzysowa. Jest założycielem i szefem agencji Alert Media Communications i MeritumLab. W branży public relations od 1998 roku. Wcześniej przez 8 lat pracował jako dziennikarz (m.in. Program III Polskiego Radia, „Życie Warszawy”, „Express Wieczorny”). W latach 2006-2013 był członkiem władz Związku Firm Public Relations. Jest współautorem książki „Sztuka Public Relations” (2006, 2011) i pierwszego w Polsce „Leksykonu Public Relations” (2009). Wykłada różne dziedziny PR, m.in. w polskiej edycji London School of Public Relations, na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach i w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Z wykształcenia jest prawnikiem. 

/ Wydawnictwo Message House