Nowoczesny system komunikacyjny w Ernst & Young

Prace prowadzone przez NextiraOne objęły projekt rozwiązania i jego implementację w nowej siedzibie firmy w biurowcu Rondo 1 w Warszawie oraz w biurach lokalnych w Poznaniu, Wrocławiu, Katowicach i Krakowie, a także wsparcie techniczne i serwis systemu komunikacyjnego oraz cykl szkoleń dla użytkowników i administratorów systemu.

Zaawansowane rozwiązanie telekomunikacyjne zaimplementowane w Ernst & Young obejmuje sieć LAN dla blisko 1000 użytkowników w Warszawie oraz 300 w oddziałach lokalnych, sieć WAN łączącą centralę z biurami regionalnymi, sieć telefonii IP dla 900 abonentów w Warszawie i blisko 300 w oddziałach, sieć Wireless LAN pokrywającą sygnałem 8 pięter siedziby Ernst & Young w warszawskim biurowcu oraz system dostępu do Internetu. NextiraOne zdecydowała się na oparcie całości rozwiązania na sprzęcie i technologii Cisco Systems.

Mariusz Kozłowski, Dyrektor IT, Ernst & Young: Zmiana głównej siedziby naszej firmy zmotywowała nas do wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań, podnoszących efektywność i zapewniających swobodę pracy naszym pracownikom. Możliwość zajęcia praktycznie dowolnego stanowiska pracy przy automatycznym przełączeniu konkretnego numeru telefonu, korzystanie z sieci bezprzewodowej WLAN na całej powierzchni biura czy wreszcie możliwość wydruku na dowolnym urządzeniu wielofunkcyjnym, zostały docenione, a liczba pytań kierowanych do naszego service desku była minimalna. Wykorzystanie systemu Meeting Place do telekonferencji, a w przyszłości do wirtualnych spotkań z opcją transmisji obrazu oraz możliwością prowadzenia szkoleń, ułatwi komunikację. Wprowadzając rewolucyjne zmiany nie zapomnieliśmy o tym, że obsługa nowych funkcjonalności musi być intuicyjna i przyjazna dla użytkowników. Zbieranie ich opinii, sugestii oraz wymagań było integralną częścią procesu wyboru ostatecznych rozwiązań i wdrożenia. W efekcie tych działań zredukowaliśmy także koszty.

System komunikacyjny zbudowany przez NextiraOne jest ściśle powiązany z wewnętrznymi systemami klienta – systemem informatycznym oraz HR – co usprawnia zarządzanie całością infrastruktury oraz zwiększa jej produktywność. Wdrożone rozwiązanie jest wydajne, skalowalne, zapewnia bezpieczną transmisję głosu i danych oraz podniesienie jakości komunikacji zarówno wewnątrz organizacji, jak i między firmą a jej otoczeniem biznesowym.

Budowa systemu komunikacyjnego dla Ernst & Young była projektem złożonym, wymagającym od nas kompleksowej wiedzy z zakresu nowych technologii i zarządzania dużymi projektami. – powiedział Marek Kobielski, Prezes Zarządu NextiraOne Polska. Wdrożyliśmy dwa pionierskie na polskim rynku rozwiązania: multimedialny system konferencyjny Cisco MeetingPlace oraz zintegrowaliśmy funkcję Extension Mobility Cisco Call Manager z aplikacją AgilQuest dedykowaną dla mobilnych stanowisk pracy. Realizacja obu możliwa była dzięki bliskiej współpracy z klientem oraz doświadczeniu naszego zespołu wdrożeniowego. Dodatkowo na potrzeby projektu stworzyliśmy autorskie aplikacje XML, usprawniając tym samym proces komunikacji w firmie klienta. Wszystko to sprawia, że jesteśmy bardzo dumni z realizacji tego projektu. – dodał Marek Kobielski.

Sprawny i wydajny przepływ informacji wewnątrz firmy i z jej otoczeniem jest obecnie jednym z ważniejszych czynników, które mają wpływ na poprawę jakości i szybkości obsługi klienta oraz zwiększenie jego zaufania. Wdrożenie zaawansowanych systemów telekomunikacyjnych pozwala również skutecznie kontrolować koszty działalności operacyjnej, co ma niebagatelny wpływ na wynik finansowy firmy – powiedział Grzegorz Dobrowolski Business Development Manager, Cisco Systems.