Nowość na rynku wydawniczym – dwumiesięcznik „Fundusze Europejskie”

„Fundusze Europejskie” – nowy dwumiesięcznik wydawany przez Waren Group to vademecum poruszające kwestie jak pozyskać i wykorzystać dotacje uzyskiwane z Unii Europejskiej. Magazyn ma charakter informacyjno – poradnikowy, dzięki czemu wszyscy czytelnicy będą mogli poznać opinie ekspertów oraz praktyków, osób, które już skorzystały z dotacji europejskich. Na łamach pisma będą zamieszczane również porady, m.in. jak prawidłowo wypełnić wniosek o przyznanie dotacji czy rozpisać projekt. Papier gazetowy ma podkreślać użytkowy, poradnikowo – informacyjny charakter pisma.

,,Fundusze Europejskie” powstały jako odpowiedź na oczekiwania rynku i z potrzeby serca. Na życzenie rynku, bo od dawna w środowisku ludzi zainteresowanych funduszami mówiło się o potrzebie powstania pisma poradnikowego. Takiego, które nie tylko poinformuje, z jakich dotacji może skorzystać firma, samorząd, fundacja czy instytucja publiczna, ale jeszcze pomoże dobrze wypełnić wniosek, napisać projekt i podpowie jak to na końcu prawidłowo rozliczyć. Z potrzeby serca, bo nowa gazeta powstała dzięki inicjatywie grupy ludzi – pasjonatów unijnych funduszy, zafascynowanych możliwościami, jakie może przynieść nasze członkostwo w Unii. – mówi Marek Szymański, kierownik projektu.

„Fundusze Europejskie” z pewnością odpowiedzą na pytania osób, które już rozpoczęły procedurę starania się o dotacje unijne. W tym celu nawiązano ścisłą współpracę merytoryczną z instytucjami unijnymi, w szczególności z Urzędem Komitetu Integracji Europejskiej, Ministerstwem Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wzory dokumentów publikowane na łamach dwumiesięcznika będą aktualizowane na bieżąco, szczegółowo opisywane, by przekazać czytelnikom jak najwięcej wyczerpujących informacji na ten temat. Dodatkowo, co jest niezmiernie ważne, będą prezentowane poszczególne instytucje unijne, by pokazać ich kompetencje, zakres działania oraz strukturę organizacyjną.

Pismo, drukowane na papierze formatu 235 x 332, papier offsetowy biały o gramaturze 65 gr., wnętrze – papier gazetowy o gramaturze 45 gr., będzie liczyć około 100 stron. Początkowo magazyn będzie dwumiesięcznikiem, ale docelowo ma stać się miesięcznikiem. Cena jednego egzemplarza wynosi 5 zł. Pismo będzie dostępne

w placówkach EMPIK, w salonach prasowych Ruchu i wybranych hotelach. Wydawca liczy, że tytuł szybko zdobędzie grono stałych czytelników, którzy zdecydują się na prenumeratę. Cena prenumeraty jest gwarantowana, wraz z kosztami wysyłki wyniesie

5 zł.

Trzon redakcji tworzą osoby od lat związane z tematyką Unii Europejskiej. Redaktorem naczelnym „Funduszy Europejskich” jest Jakub Anders – politolog i specjalista do spraw funduszy europejskich, związany z wielkopolskimi organizacjami pozarządowymi. Kierownikiem projektu i jednym z pomysłodawców pisma jest Marek Szymański – wieloletni dziennikarz publikujący artykuły w prasie wielkopolskiej i krajowej (m.in. reportaże w ,,Przekroju”). Obecnie redaktor naczelny dwumiesięcznika gospodarczo – logistycznego ,,Eurologistics”.

***

Redakcja

Jakub Anders

Redaktor naczelny

Z wykształcenia politolog, specjalista do spraw funduszy europejskich. Ukończył Podyplomowe Studia Administracji Europejskiej na UAM w Poznaniu. Związany jest

z organizacjami pozarządowymi w Wielkopolsce, takimi jak np. Federacja Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych NOT. Ostatnio przede wszystkim zaangażowany jest w promocję idei integracji Polski z Unią Europejską. Posiada ogromne doświadczenie

w opracowywaniu i wdrażaniu projektów finansowanych ze środków europejskich m.in. pracował przy realizacji projektu „Europa dla przedsiębiorców” dla Naczelnej Organizacji Technicznej NOT. Jego publikacje na temat funduszy europejskich publikowano

w gazetach „Instalator Polski” i „Eurologistics”.

Marek Szymański

Kierownik Projektu

Jeden z pomysłodawców wydawania pisma „Fundusze Europejskie”. Jest dziennikarzem od 15 lat. Do tej pory publikował w prasie wielkopolskiej i krajowej (m.in. reportaże

w ,,Przekroju”). Jest politologiem i dziennikarzem z wykształcenia, absolwentem Podyplomowego Studium Administracji Europejskiej oraz doktorantem w Instytucie Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Obecnie jest redaktorem naczelnym dwumiesięcznika gospodarczo – logistycznego ,,Eurologistics”.