Nowości w serwisie transakcyjnym PKO BP

W ramach prowadzonego projektu iPKO3 klienci mogą korzystać już z nowego wyglądu formatek najpopularniejszych funkcji serwisu związanych z wykonywaniem płatności. Od niedawna mają też możliwość załatwiania wybranych formalności związanych z ich produktami bankowymi, online, bez konieczności wizyty w oddziale.

Zmiany związane z udoskonaleniem wybranych funkcji w iPKO realizowane są w ramach projektu iPKO3. Jego założeniem jest zwiększenie użyteczności serwisu przez co ma być jeszcze bardziej przyjazny i intuicyjny dla klientów.

Na początek nowy wygląd zyskały wybrane funkcje dotyczące wykonywania płatności – w serwisie pojawiły się nowe formatki przelewu na rachunek własny, przelewu z karty czy spłaty karty. Nową szatę graficzną zyskały też formularze przelewów krajowych, zagranicznych i podatkowych. Po zmianach wszystkie informacje potrzebne do ich zrealizowania zawarte są w jednej kolumnie, a nie w dwóch jak było do tej pory, do tego z użyciem większej czcionki przez co formularz jest bardziej czytelny, a przelewy szybsze do wykonania.

YAY Foto

Nową odsłonę ma też funkcja zleceń stałych i dodawania odbiorców. Dotychczas wszystkie stałe zlecenia czy zdefiniowani odbiorcy prezentowane były w formie kafli. Teraz są to listy. Dodatkowo w zakładce zleceń stałych pojawiła się nowa kategoria „Split payment”. W przypadku zdefiniowanych odbiorców klienci mogą w łatwy sposób dodawać odbiorcom nazwy własne, dodawać i kadrować ich zdjęcia przez co ich widok w serwisie jest bardziej nowoczesny i przyjazny.

Rozwój serwisu iPKO to też umożliwienie klientom załatwiania różnych spraw bez wizyty w oddziale. Od niedawna klienci mogą online składać wnioski o przygotowanie zaświadczeń dotyczących konta, kredytów czy dyspozycji kredytowych. W iPKO można złożyć wniosek o zaświadczenia: wysokości salda oraz innych rachunkach, których są właścicielami, ale też o obrotach, wpływach i zadłużeniu na wskazany dzień. Klienci sami decydują w jaki sposób odbiorą dokument – w iPKO, w oddziale czy też ma być przesłane pocztą. Inna opcją jest możliwość składania wniosków o dokumenty kredytowe: zaświadczenia o całkowitej spłacie kredytu, wysokości spłaconych odsetek, zadłużeniu czy posiadanych kredytach. Klienci mogą też składać dyspozycje kredytowe takie jak wcześniejsza częściowa spłata pożyczki, te dotyczące zmiany rachunku do spłaty czy terminu spłaty. Ci, którzy mają kredyt hipoteczny mogą złożyć online dyspozycje zawieszenia spłaty raty czyli tzw. wakacji kredytowych.
Dużym ułatwieniem dla klientów jest opcja ustanawiania lub odwoływania pełnomocnictw. Do tej pory było to możliwe jedynie w placówce banku, teraz można taką dyspozycję złożyć w iPKO.

PKO Bank Polski systematycznie rozwija bankowość elektroniczną iPKO. Kierunek transformacji w stronę rozwoju usług zdalnych, ale też jakości serwisu związany jest m.in. z postępującą cyfryzacją.

Dostęp do serwisu transakcyjnego PKO Banku Polskiego posiada 10 mln klientów, minimum raz w miesiącu loguje się do niego 3 mln użytkowników.

Źródło: PKO BP