Nowości w aplikacji IKO – cyfrowa hipoteka i płatności powtarzalne BLIK

PKO Bank Polski udostępnił klientom proces hipoteczny w aplikacji mobilnej IKO. Klient w aplikacji może skorzystać z kalkulatora raty, zbadać wstępną zdolność kredytową, wygenerować ofertę i złożyć wniosek. Klienci PKO Banku Polskiego mogą też teraz w aplikacji IKO włączyć płatności powtarzalne BLIK. To rozwiązanie, dzięki któremu automatycznie zapłacą BLIKIEM za subskrypcje, abonamenty czy rachunki albo opłaty.

Klient PKO Banku Polskiego, ubiegający się o kredyt hipoteczny, w aplikacji IKO może skorzystać z kalkulatora raty, zbadać wstępną zdolność kredytową, wygenerować ofertę i złożyć wniosek. Decyzję banku sprawdzi w serwisie internetowym iPKO, w którym podpisze też umowę. Pracujemy nad tym, aby cały proces był dostępny w obu kanałach – aplikacji IKO i serwisie iPKO.

Od września, część naszych klientów może korzystać z całkowicie zdalnego procesu hipotecznego: od wygenerowania oferty, przez złożenie wniosku, analizę i wydanie decyzji, aż po podpisanie umowy kredytowej. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce. Zgodnie ze strategią PKO Banku Polskiego pod hasłem „Numer 1 i kropka”, bank udoskonala procesy zdalne i oferuje klientom jeszcze lepsze doświadczenia cyfrowe.

Na początek o cyfrowy kredyt hipoteczny mogą wnioskować single z umową o pracę, którzy planują remont lub chcą kupić nieruchomość z rynku wtórnego. To pierwsze takie rozwiązanie w Polsce, które zakłada, że cały proces może odbywać się zdalnie – w serwisie internetowym iPKO. Robimy wszystko, aby proces był przyjazny dla klientów.

W pierwszym kwartale 2025 r. chcemy, żeby z całkowicie zdalnego procesu hipotecznego mogły skorzystać pary, a następnie w drugim kwartale osoby, które planują kupić nieruchomości na rynku pierwotnym. Wszyscy klienci będą mogli składać wnioski w serwisie iPKO i aplikacji IKO. Wszystkie dokumenty będzie można podłączyć do wniosku, a z części zrezygnowaliśmy. Klient w każdej chwili może zrezygnować ze ścieżki zdalnej i skorzystać z pomocy doradcy w tradycyjnym lub wirtualnym oddziale.

Płatności powtarzalne BLIK w IKO

Klienci PKO Banku Polskiego mogą teraz w aplikacji IKO włączyć płatności powtarzalne BLIK. To rozwiązanie, dzięki któremu automatycznie zapłacą BLIKIEM za subskrypcje, abonamenty czy rachunki albo opłaty. PKO Bank Polski jest pierwszym bankiem na rynku, który oferuje tę funkcję w nowej odsłonie.

PKO Bank Polski udostępnił klientom, którzy korzystają z aplikacji IKO (od wersji 3.162) , płatności powtarzalne BLIK. Jest to nowy rodzaj płatności BLIKIEM, który odpowiada na oczekiwania klientów. Dzięki temu mogą oni automatycznie opłacić część swoich rachunków czy abonamentów i zachować nad nimi pełną kontrolę.

Jak skorzystać z płatności powtarzanych BLIK?

Jeśli sprzedawca obsługuje takie płatności, w jego aplikacji mobilnej lub serwisie internetowym trzeba wybrać opcję płatności powtarzalnych BLIK, zaakceptować warunki oraz podać kod BLIK. W kolejnym kroku, klient otrzyma w aplikacji PKO Banku Polskiego prośbę o potwierdzenie aktywacji usługi. Zobaczy szczegółowe informacje o płatności np. kwotę subskrypcji, częstotliwość płacenia, sposób pobierania opłaty – automatycznie lub po potwierdzeniu. Ten proces musi powtórzyć dla każdego kolejnego sprzedawcy.

Szczegóły wszystkich płatności powtarzalnych BLIKIEM oraz ich historię, klient może potem sprawdzać w aplikacji IKO. Żeby to zrobić, musi wybrać ikonę BLIKA a następnie „Płatności powtarzalne BLIK” pod wyświetlonym kodem.  W każdej chwili może wyłączyć daną płatność. Sprzedawca również może wyłączyć ten rodzaj płatności.

Za co można zapłacić?

Płatności powtarzalne BLIK to dla klientów PKO Banku Polskiego kolejne udogodnienie i  możliwość jeszcze lepszej kontroli finansów w aplikacji mobilnej IKO. Zwiększają też poziom bezpieczeństwa, bo proces tworzenia płatności powtarzalnej opiera się na kodzie BLIK, co minimalizuje ryzyko nieautoryzowanych operacji. Klienci mogą na bieżąco monitorować i zarządzać swoimi płatnościami. Obecnie usługa płatności powtarzalnych BLIK dostępna jest dla akceptantów agenta rozliczeniowego Autopay, takich jak: Play i TUŻ Allianz oraz dla doładowań telefonów na kartę w sieci Plus (Plus i Plush) i T-Mobile (w tym Heyah).

Źródło: PKO BP.