Nowości w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego

Aplikacja mobilna IKO została wzbogacona o kilka nowych funkcji i udogodnień dla użytkowników, którzy korzystają z urządzeń z systemem Android; w najbliższym czasie dostępne będą też dla użytkowników z iOS.

IKO umożliwia teraz aktywację karty debetowej po zeskanowaniu kodu QR. Z tej opcji mogą skorzystać klienci, którzy wraz z nową kartą otrzymają instrukcję z wydrukowanym kodem QR. Po zeskanowaniu kodu smartfonem klient zostanie przekierowany:

– jeśli ma już IKO – od razu do procesu aktywacji karty po zalogowaniu do aplikacji,

– jeśli nie ma IKO – do pobrania aplikacji ze sklepu.

Teraz także kolejne płatności w aplikacji – a dokładnie płatności BLIK i doładowania telefonu – można zatwierdzić biometrią.

W zakładce „Inwestowanie” użytkownicy aplikacji PKO Banku Polskiego mogą sprawdzić dodatkowe szczegóły dotyczące Pracowniczych Planów Kapitałowych i Pracowniczych Programów Emerytalnych. Po wejściu w „Szczegóły rejestru” mogą skorzystać z przycisku „Podział składek”.

Zobacz również: Konto dla młodych: za darmo i z łatwymi do zdobycia 150 zł        

Przedsiębiorcy, którzy  robią przelewy split payment mają w IKO możliwość zapisania odbiorcy i wyboru z listy odbiorcy przy następnych przelewach. Po zleceniu płatności split payment przy potwierdzeniu, że „Przelew został wykonany” klient może wybrać przycisk „Dodaj odbiorcę” i przy kolejnej takiej płatności może wybrać odbiorcę ze swojej listy.

Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych. Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Użytkownicy mają możliwość m.in.: autooszczędzania, edycji stałych zleceń, płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, otwierania konta „na selfie”, złożenia wniosku o założenie konta firmowego i jednocześnie rejestrację firmy w CEIDG. Aplikacja umożliwia też wgląd do kont z 11 banków – sprawdzenie stanu rachunków i historii operacji (usługa AIS w ramach open banking). Aplikacja IKO jest nie tylko aktywnie używana przez klientów, ale i bardzo dobrze przez nich oceniana. Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili aplikacji PKO Banku Polskiego ponad 710 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

Źródło: PKO BP