Nowy biznes twórców Zencard pozyskał 1,8 mln zł w rundzie pre-seed

W spółkę Authologic zainwestował fundusz SMOK Ventures oraz spółka App’n’roll. Pieniądze z inwestycji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym przede wszystkim pozyskanie klientów zagranicznych.

fot. PopTika / Shutterstock

Authologic to platforma agregująca różne metody weryfikacji tożsamości m.in. przez użycie danych bankowych oraz skanowanie dokumentów czy rozpoznawanie twarzy za pomocą selfie. Spółka powstała w lipcu 2020 r. z inicjatywy twórców Zencard – firmy zakupionej w 2017 roku przez PKO BP – Krzysztofa Klimczaka, Marka Rogozińskiego oraz Jarosława Sygitowicza.

W październiku 2020 Authologic pozyskał 1,8 mln zł od SMOK.VC, polsko-amerykańskiego funduszu inwestycyjny skupionego na wsparciu globalnie myślących polskich przedsiębiorców i łączeniu ich z środowiskiem biznesowym Doliny Krzemowej oraz Singapuru oraz spółki App’n’roll. Partnerzy zarządzający funduszu SMOK.VC Paul i Dan Bragiel mają na swoim koncie inwestycje w firmy warte ponad 100 miliardów dolarów, w tym jednorożce lub firmy bliskie wyceny miliarda dolarów, jak Uber, Unity, Stripe, Niantic, Zappos, GoJek, Carousell, Shipbob. Druga firma, która wsparła Authologic to spółka App’n’roll, działająca jako tzw. venture builder (firma budująca biznesy od podstaw).

Authologic agreguje różne metody weryfikacji tożsamości, m.in. w oparciu o dane bankowe (na licencji polsko-belgijskiego fintechu banqup), skanowanie dokumentów czy posiadane cyfrowe tożsamości.

Firma oferuje uniwersalne rozwiązanie przydatne każdej firmie, dla której kluczowe jest zweryfikowanie tożsamości klienta online, np. przed podpisaniem umowy. Obecnie z rozwiązania Authologic korzysta pierwszych pięciu klientów, w tym platforma Vooom do wynajmowania samochodów i innych pojazdów oraz startup simpl.rent, umożliwiający weryfikację najemców.

Możliwych zastosowań Authologic jest mnóstwo. – Wierzymy, że wyłącznie internetowe sposoby weryfikowania tożsamości przyjmą się na dobre, nawet po ustąpieniu pandemii. Z naszego rozwiązania mogą korzystać firmy pożyczkowe czy leasingowe, które chcą mieć pewność, do kogo trafiają ich pieniądze lub inne aktywa rzeczowe. Marketplace’y umożliwiające najem krótko lub długoterminowy nieruchomości czy pojazdów, dla których istotna jest wiarygodność i wypłacalność klientów, jak również i dostawcy mediów oraz usług telekomunikacyjnych – wylicza Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel Authologic.

Źródło: Authologic