Nowy dyrektor generalny Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce

„Polski rynek kart płatniczych traktuję jak trudne i pasjonujące wyzwanie z kilku powodów. Z jednej strony zdecydowana większość transakcji przeprowadzanych w Polsce to transakcje gotówkowe. Z drugiej – polski rynek dynamicznie rośnie pod względem wydawnictwa kart, co szczególnie widać w przypadku kart kredytowych. To z kolei oznacza, że nasz rynek ma olbrzymi potencjał, w którego rozwijaniu jako wiodący system płatniczy, chcemy aktywnie uczestniczyć” – komentuje plany organizacji Paweł Rychliński.

Na stanowisku dyrektora generalnego Przedstawicielstwa MasterCard Europe w Polsce Paweł Rychliński zastąpił Jana Carnego, który odpowiadał jednocześnie za trzy kluczowe rynki Centralnej Europy tj. rynek polski, czeski i słowacki.

Podstawowym priorytetem nowego dyrektora generalnego i całego polskiego zespołu MasterCard jest jeszcze wieksza koncentracja na dopasowaniu strategii MasterCard do potrzeb i oczekiwań uczestników czterostronnego modelu płatniczego MasterCard w Polsce, obejmującego instytucje finansowe wydające karty MasterCard, centra rozliczeniowo-transakcyjne, punkty handlowo-usługowe oraz użytkowników kart systemu MasterCard.

Drugim ważnym zadaniem, które Paweł Rychliński stawia sobie już dziś, jest wojna z gotówką. „Zamierzam prowadzić ją strategicznie i z użyciem najnowocześniejszej broni, m.in. w postaci innowacyjnych programów, urządzeń i technologii płatniczych, takich jak np. PayPass. W swoich działaniach będę pamiętać także o SEPA i Euro oraz o długofalowym celu, jakim jest zachęcanie użytkowników kart MasterCard do jak najczęstszego korzystania z nich przy płatnościach za zakupy, czy usługi” – dodaje Paweł Rychliński.

Paweł Rychliński jest absolwentem germanistyki na Uniwersytecie Warszawskim i studiów Warsaw Executive MBA w Carlson School of Management – University of Minnesota. W zeszłym roku rozpoczął studia doktoranckie w zakresie Organisational Management, prowadzone przez Wydział Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył również podyplomowe studium w zakresie zarządzania SGH (Management Studies). Doświadczenie zawodowe zdobywał na stanowiskach menedżerskich w kilku przedsiębiorstwach sektora bankowego. Zanim związał karierę zawodową z systemem MasterCard, w latach 1998-2004 pracował w American Express Poland, gdzie pełnił m.in. rolę szefa działu kart korporacyjnych i członka zarządu. Następnym krokiem w jego karierze był Sygma Bank Polska, gdzie był dyrektorem działu marketingu i sprzedaży.

Paweł Rychliński jest żonaty, ma półroczną córkę. Wolny czas dzieli między rodzinę, poszerzanie wiedzy na temat ekonomii krajów Europy Środkowej i Wschodniej, kitesurfing i podróże.