Nowy Dyrektor Sprzedaży w Bibby Financial Services

Niezależna firma faktoringowa Bibby Financial Services stawia na digitalizację i mianuje na stanowisko dyrektora sprzedaży Tomasza Rodaka, który dotychczas był odpowiedzialny za innowacje produktowe i procesowe w ramach zespołu Bibby LAB.

Tomasz Rodak jest z wykształcenia ekonomistą, od początku pracy zawodowej związanym z zarządzaniem ryzykiem i płynnością finansową. Doświadczenie zawodowe zdobywał na różnych stanowiskach w firmach prywatnych w obszarach finansów, zarzadzania ryzykiem, należnościami i płynnością. Prowadził zajęcia uniwersyteckie i szkolenia z tego obszaru, wielokrotnie występował także jako ekspert w zakresie faktoringu i finansowania firm na konferencjach i kongresach (m.in. Kongresie Polskiego Związku Faktoringu). Jest także autorem licznych publikacji.
Karierę w Bibby Financial Services zaczynał pracując w dziale restrukturyzacji, a następnie w sprzedaży, gdzie zdobywał tytuł Handlowca Roku czy nagrodę Deal of the Year Europe & Asia. Przez 4 lata kierował sprzedażą Regionu Centralnego.

Ostatnie 2 lata zarządzał zbudowanym przez siebie zespołem Bibby LAB, odpowiedzialnym za projekty wyszukiwania i wdrażania innowacji, szczególnie poprzez współpracę z sektorem fintech finance.

– Rynek faktoringowy podlega ostatnio intensywnym zmianom, jeszcze dodatkowo przyspieszonym pandemią. Również Bibby Financial Services się zmienia, głównie w zakresie transformacji cyfrowej. Moim celem, obok dalszego rozwoju zespołu i kanałów sprzedaży, jest wspieranie tego obszaru nowoczesnymi technologiami i szukanie partnerstw, które ułatwią nam szybszą adaptację do nowej rzeczywistości. Polska jest pionierem digitalizacji w faktoringu. Jak potwierdzają analizy międzynarodowej organizacji FCI, to właśnie w naszym kraju ten proces przebiega najszybciej. Wynika to w dużej mierze z oczekiwań klientów  – mówi Tomasz Rodak, nowy Dyrektor Sprzedaży w Bibby Financial Services.

Zmiany technologiczne, wprowadzane w Bibby Financial Services, mają za zadanie ułatwić pracę zarówno wewnętrznemu zespołowi sprzedaży, jak i partnerom, czyli pośrednikom oferującym faktoring.

– Za naturalną kolej rzeczy uważam wykorzystanie wiedzy zdobytej podczas pracy w Bibby LAB i doświadczenia sprzedażowego do budowania jak najlepszych doświadczeń klienta. Uruchomiliśmy już nowy moduł systemu dla klientów, mamy bardzo pozytywne opinie, kolejne kroki przed nami – dodaje Tomasz Rodak.

Prywatnie Tomasz Rodak jest najwierniejszym kibicem swoich trzech synów, aktywnym tenisistą, motocrossowcem, fanem sportów rakietowych oraz prezesem organizacji non profit Fundacja 100 dla Niepodległej.