„Nowy Dzień” kontra Wydawnictwo Bauer

Dziennik „Nowy Dzień” opublikował w sobotnim i czwartkowym wydaniu artykuły na temat kolorowych magazynów adresowanych do polskich nastolatek. W wielu tekstach promują one wyuzdany model życia młodych ludzi, szkodliwy biorąc pod uwagę, że większość czytelniczek ma tylko kilkanaście lat.

W odpowiedzi wydawnictwo Bauer zagroziło podaniem dziennika „Nowy Dzień” do sądu oraz przekazaniem sprawy do Rady Etyki Mediów, zarzucając zacytowanie tendencyjnie wybranych fragmentów z reportażu umieszczonego w dwutygodniku „Bravo Girl”.

Nasze artykuły mają zwrócić uwagę rodziców na to co czytają ich dzieci. Naszym zdaniem obraz świata lansowany w kilku tzw. młodzieżowych magazynach szkodzi. Od lat dyskutujemy w Polsce na temat kryzysu szkoły, modelu wychowania. W takim kontekście nie można pomijać tego co czytają młodzi – mówi Wojciech Fusek, wydawca dziennika Nowy Dzień. Nie postulujemy zamknięcia jakiegokolwiek pisma, uważamy jednak, że rodzice powinni wiedzieć i decydować, co dzieci powinny czytać. Zarzuty, że wyrwaliśmy cytaty z kontekstu i pominęliśmy fragmenty krytykujące wyuzadne zachowanie są niepoważne – tłumaczy Wojciech Fusek Opisywany przez nas reportaż z „Bravo Girl” jest peanem na cześć rozwiązłości. Dziecko nie odbierze go jako przestrogi, ale raczej jako zachętę. Nie wierzę, że zacytowane obok artykułu wypowiedzi policjanta, który urzędowym językiem komentuje, co zrobić w razie gwałtu i przestrzega przed alkoholem trafią do nastolatek. To, że mamy do czynienia z problemem świadczą zacytowane w dzienniku Nowy Dzień wypowiedzi Pani Joanny Kluzik-Rostkowskiej – wiceminister ds. Rodziny, Jolanty Długoziemnej psychologa z LO w Łomży, gdzie kilka dni temu doszło do erotycznego ekscesu z udziałem uczniów oraz dr Grzegorza Południewskiego, który na podstawie badań stwierdził, że ogromny wpływ na zachowanie młodych ludzi mają czasopisma młodzieżowe, które proponują rozluźnienie obyczajów.

Dziennik „Nowy Dzień” czeka na ocenę Rady Etyki Mediów na temat treści publikowanych w kolorowych czasopismach dla nastolatków oraz na temat artykułu, który tak uraził niemiecki koncern.