„Na razie zamierza wystartować na terenie wszystkich większych miast woj. małopolskiego i śląskiego, ale w dłuższej perspektywie chce działać w całej Polsce. Według osób związanych z firmami z branży MLM wejście GPS może spowodować spore zamieszanie kadrowe i zwiększyć konkurencję na rynku.” donosi „Parkiet”.
„Przedsiębiorstwo dystrybuuje produkty finansowe w systemie MLM. To oznacza, że jego przedstawiciele mają przychody nie tylko z prowizji od sprzedanych przez siebie produktów, ale też z prowizji od np. polis sprzedanych przez osoby, które udało im się namówić do pracy na rzecz GPS. Na podobnej zasadzie działają Amway czy Avon, oferujące głównie kosmetyki, które mają 80 proc. polskiego rynku sprzedaży bezpośredniej. Centrala GPS niestety nie odpowiedziała na nasze pytania w sprawie uruchomienia biznesu w Polsce.” czytamy.
Podstawowym źródłem funkcjonowania instytucji finansowych są klienci. To im sprzedawane są produkty kredytowe i to oni są namawiani do skorzystania z proponowanej oferty depozytowej. Kolejna firma wkraczająca na polski rynek finansowych to wyzwanie dla obecnie działających instytucji, ponieważ muszą zabiegać o to, aby konkurencja nie spowodowała, że klienci przestaną korzystać z ich usług.
Więcej w artykule Piotra Rosika „Finansowy Amway chce podbić polski rynek” w dzisiejszym „Parkiecie”.