Wieloletnie doświadczenie zdobyte przy tworzeniu ogólnopolskich kampanii zdrowotnych („Postaw serce na nogi”, „Schizofrenia – Otwórzcie Drzwi”) zadecydowało również o powierzeniu mu części prac związanych z realizacją Ogólnopolskiego Programu „Głęboki Oddech”. Jest to kampania profilaktyczno-edukacyjna organizowana przez Polskie Towarzystwo Ftizjopneumonologiczne, mająca na celu budowanie świadomości zagrożeń Przewlekłą Obturacyjną Chorobą Płuc.
Tomasz Stachera jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przez kilka lat był związany z mediami – karierę zawodową rozpoczynał pracując jako dziennikarz w redakcjach m.in. Życia Warszawy, Życia, Machiny. Od 2002 r. jest związany z rynkiem doradztwa PR. Pracował dla Point of View i Kantaro, realizując działania PR dla klientów takich jak: Eli Lilly, Pfizer, Inteligo Financial Services, InterContinental Warszawa, Holiday Inn Katowice, Warsaw Destination Alliance, Wola Park.