Działania reklamowe prowadzone są też w Internecie – przede wszystkim przez specjalnie stworzony mikroserwis sprzedażowo-informacyjny www.spektrum.nordea.pl i banery w popularnych portalach. To jedna z największych kampanii reklamowych banku.
Przekaz reklamowy koncentruje się na prezentacji korzyści dla klienta korzystającego z nowego rachunku Nordea Spektrum – bezpłatnego prowadzenia konta oraz bezpłatnych wypłat z bankomatów wszystkich sieci w kraju. Akcentowane są również dodatkowe zalety – multidostępność rachunku (poprzez sieć nowoczesnych oddziałów oraz bezpieczne kanały elektroniczne – głównie Internet).
– W kampanii Nordea Spektrum wykorzystujemy konsekwentnie znaną z poprzednich akcji reklamowych naszego banku postać Toniego Hyyryläinena. Kreacja nawiązuje również do stylu poprzednich reklam. – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Nordea Bank Polska. – Podkreslamy przejrzystość i dostępność skandynawskich rozwiązań w polskiej bankowości, stwarzających klientom możliwość swobodnego korzystania z nowoczesnych usług bankowych. W spotach prezentujemy też motywy brandingowe, które sprzyjają podnoszeniu świadomości marki Nordea wśród odbiorców reklamy.
Autorem kreacji jest krakowska agencja Hand Made. Motywem przewodnim wykorzystywanym we wszystkich kanałach komunikacji jest „cube” – sześcian symbolizujący walory konta Spektrum: multidostępność, brak opłat za bankomaty i prowadzenie konta, a także możliwość oszczędzania z wysokim zyskiem. Na potrzeby kampanii telewizyjnej przygotowane zostały dwa różne spoty telewizyjne, które emitowane będą równolegle. Działania komunikacyjne ze strony agencji Hand Made opracował team kreatywny: Radek Jakubiak (copywriter) i Grzegorz Karwala (art director) oraz Artur Lalewicz (Dyrektor Działu Obsługi Klienta) i Joanna Pająk (accunt manager). Spot wyprodukował, współpracujący z bankiem Nordea przy poprzednich kampaniach reklamowych, dom produkcyjny Papaya Films, wyreżyserował Piotr Rzepliński, animację opracowało studio Televisor.
Kampania reklamowa Nordea Spektrum prowadzona jest w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, TVN, TVN24, Polsat, TVP Info, TVN7, TV4. Inserty i reklamy prasowe pojawią się między innymi w Gazecie Wyborczej, Rzeczpospolitej, Dzienniku Polska Europa Świat, Polityce, Metrze.
Kampania w Internecie obejmuje przede wszystkim banery w popularnych portalach: onet.pl, gazeta.pl. 02.pl, naszemiasto.pl, gratka.pl, wiadomości24.pl, motofakty.pl oraz mailingi. Jej ważnym elementem jest mikroserwis sprzedażowo-informacyjny www.spektrum.nordea.pl, przez który można nie tylko złożyć wniosek o założenie konta Nordea Spektrum, ale również obliczyć, ile oszczędności przyniesie korzystanie z bezpłatnych bankomatów.
Kampanię internetową, w tym mikroserwis, zaprojektowała interaktywna agencja Genero. Media zaplanował dom mediowy MPG, a działania w Internecie Media Contacts.