Utworzenie w strukturze polskiego oddziału firmy nowego stanowiska – RIA Country Managera – wiąże się z ubiegłorocznym zakupem przez Euronet Worldwide firmy RIA – będącej trzecim pod względem wielkości na świecie dostawcą usług przekazów pieniężnych między konsumentami (consumer-to-consumer). Rafał Szczechura będzie odpowiedzialny za popularyzację usług finansowych marki RIA na krajowym rynku oraz poszerzanie oferty firmy Euronet w zakresie międzynarodowych i krajowych przekazów pieniężnych.
„Zakup firmy RIA, działającej na rynku money transfer, przez Euronet Worldwide w ubiegłym roku był wydarzeniem, dzięki któremu dwie firmy działające w podobnych obszarach usług finansowych mogą połączyć swoje silne strony oraz wzmocnić dostępną ofertę rynkową. W mojej przyszłej działalności chciałbym skupić się właśnie na wykorzystaniu istniejącego potencjału do zaproponowania klientom nowych, funkcjonalnych rozwiązań oraz wzmocnienia marki RIA na polskim rynku przekazów pieniężnych”– powiedział Rafał Szczechura.
RIA Country Manager w Polsce podkreśla również, że rozwój nowego segmentu usług finansowych, jakie oferować będzie Euronet wiąże się z trendem rosnącej mobilności społeczeństwa oraz dynamicznym wzrostem liczby migracji. Przyczyniają się one do wzrostu zainteresowania konsumentów międzynarodowymi przekazami pieniężnymi typu consumer-to-consumer. Obecnie wartość tego rynku na świecie szacowana jest na 300 miliardów USD, a oczekiwania związane z jego rozwojem zakładają dynamiczny wzrost w najbliższych latach.
„Szybki rozwój usług w zakresie przekazów pieniężnych dotyczy również Polski. Otwarcie europejskich granic, ciągły rozwój technologii komunikacyjnych oraz możliwości transportowych wzmocniły siłę migracji oraz zmieniły stopień atrakcyjności określonych krajów z perspektywy migranta. Obecnie to nie USA, a Wielka Brytania i Irlandia są krajami kojarzonymi z głównym kierunkiem polskiej emigracji. Dodatkowo, coraz większa liczba naszych rodaków podróżuje korzystając z rosnącej siły nabywczej polskiej waluty. Taka sytuacja automatycznie powoduje wzrost znaczenia międzynarodowych przekazów pieniężnych” – podkreśla Rafał Szczechura.
„Polska posiada również ogromny potencjał rozwojowy jako kraj inicjujący przekazy pieniężne. Udział liczby obcokrajowców przebywających w Polsce w porównaniu z pozostałymi krajami Europy Zachodniej jest nadal stosunkowo niski i spodziewany jest jego znaczny wzrost w najbliższych latach, a to oznacza nowe możliwości dla branży” – dodaje Szczechura.
Rafał Szczechura związany jest z branżą usług finansowych od blisko 10 lat. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. pracując w firmach Pekao SA, gdzie kierował sprzedażą usług akceptacji kart płatniczych dla małych i średnich przedsiębiorstw, oraz eService S.A. (Grupa PKO BP S.A.), gdzie pełnił m.in. funkcję Dyrektora Biura Marketingu i Obsługi Klienta oraz odpowiadał za współpracę z międzynarodowymi organizacjami płatniczymi. Pracował również w firmie Western Union International Bank GmbH, zajmując się rozwojem kart płatniczych typu pre-paid na rynku europejskim. Jest absolwentem Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie. Posiada szeroką wiedzę z zakresu zarządzania biznesem oraz strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Ukończył również studia podyplomowe z zakresu Public Relations na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia podyplomowe na kierunku IT w biznesie w Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie. Obecnie kontynuuje studia doktoranckie w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej.
Prywatnie Rafał Szczechura interesuje się szeroko pojętymi zagadnieniami z dziedziny ekonomii, zwłaszcza obserwacją rynków kapitałowych. Lubi aktywny wypoczynek. Pasjonują go podróże i sport, szczególnie koszykówka.