Idea w Polsce dopiero raczkująca, ale zdaniem fachowców bardzo przyszłościowa. Nowe portale oferujące zakupy grupowe, mimo że istnieją do niedawna, zaczynają się dynamicznie rozwijać w polskiej sieci.
– Nasz portal został uruchomiony w lipcu i już po dwóch miesiącach działalności mamy 60 tysięcy odsłon miesięcznie – mówi Cezary Łosko założyciel Inntegro.pl.
Główną zasadą portalu z zakupami grupowymi jest skojarzenie internautów, chcących kupić to samo: laptopa, monitor, telefon, samochód.
– Zasada jest prosta: Im więcej chętnych, tym większy rabat możemy wynegocjować u producenta – mówi Łosko.
Po zamknięciu grupy, każdy członek otrzymuje ofertę z wytargowanymi stawkami i dopiero wtedy podejmuje decyzję o zakupie. Transakcja jest dokonywana na linii producent -kupujący lub dystrybutor – kupujący. Każdy klient z grupy otrzymuje przy tym osobną fakturę i gwarancję.
Korzystanie z serwisu jest bezpłatne. Zysk portalowi zapewnia dostawca towaru, a wynosi on 1% od wartości sprzedaży. Na razie w polskiej sieci działają dwa portale zajmujące się zakupami grupowymi w sieci.