Nowy spot wizerunkowy Banku Millennium, przedłużenie współpracy z Millennium Docs Against Gravity

Już 10 maja rozpocznie się 21. edycja festiwalu Millennium Docs Against Gravity, którego Bank Millennium jest mecenasem od 19 lat. Z tej okazji bank przygotował wyjątkowy spot wizerunkowy,  promujący jednocześnie ten największy w Polsce festiwal filmów dokumentalnych. W tym roku współpraca banku z festiwalem zostaje przedłużona o kolejne trzy lata.

– Jest mi niezmiernie miło przekazać, że nasza współpraca z festiwalem potrwa kolejne trzy lata. Z dumą i przyjemnością towarzyszymy festiwalowi już od 19 lat i promujemy wraz z Against Gravity ten największy dziś festiwal filmowy, wielkie święto kina dokumentalnego. Millennium Docs Against Gravity to nasze flagowe przedsięwzięcie w ramach prowadzonego mecenatu kultury. Chcemy się nim dzielić z jak najszerszą publicznością. Porusza wiele ważnych i trudnych tematów, z którymi jako ludzie i społeczeństwa musimy się zmierzyć, zmusza do myślenia. Szczególnie istotne są dla nas te dotyczące ochrony planety – klimatu i środowiska naturalnego, w tym zagrożonych gatunków i obszarów leśnych, odgrywających kluczową rolę w walce z globalnym ociepleniem. Idea ta towarzyszy Grupie Banku Millennium od dawna. Wraz z organizatorami festiwalu stwarzamy też przestrzeń, gdzie swoje historie mogą opowiedzieć grupy często wykluczane społecznie. Wspierając wydarzenie ułatwiamy dostęp do świata kultury i debaty społecznej w bardzo szerokim zakresie – mówi Iwona Jarzębska, dyrektor Departamentu Public Relations Banku Millennium.

– Organizacja tak wielkiego przedsięwzięcia, jakim jest festiwal, nie byłaby możliwa bez wparcia naszego mecenasa tytularnego. Bank Millennium jest z nami już niemal dwie dekady i informacja o wsparciu na kolejne lata pozwala nam z nadzieją patrzeć w przyszłość. Cieszymy się, że Bank od tylu już lat wierzy w naszą ideę tworzenia festiwalu filmów dokumentalnych, który spełnia rolę agory. Otwarci na świat ludzie wspólnie uczestniczą w seansie, a później rozmawiają, dyskutują, kłócą się, uzgadniają stanowiska. Oglądamy filmy opisujące świat a ciemna sala kinowa działa terapeutycznie. Festiwal MDAG zawsze miał ambicję, aby być takim miejscem – miejscem konfrontacji wyobrażeń, olśnień, spotkań z nieznanym. Od obejrzenia wysokiej jakości filmu dokumentalnego do poszerzenia pola świadomości dzieli nas tylko jeden seans. Dziękuję, że wspólnie stworzyliśmy największy festiwal filmowy w Polsce – mówi Artur Liebhart, dyrektor festiwalu Millennium Docs Against Gravity

Millennium Docs Against Gravity odbędzie się od 10 do 19 maja w siedmiu miastach (Warszawa, Wrocław, Gdynia, Poznań, Katowice, Łódź i Bydgoszcz), a następnie online – od 21 maja do 3 czerwca na mdag.pl.

Hasło tegorocznej edycji festiwalu „W relacji ze światem” odnosi się do niezwykłej wartości kina dokumentalnego, w którym jak w zwierciadle możemy się przejrzeć i dowiedzieć więcej o sobie, innych i o świecie. Spot banku, nawiązując do festiwalowego hasła, mówi jednocześnie o wartościach, jakie mu przyświecają.

Każdego dnia od nowa budujesz swoje relacje ze światem

Tym bliżej Ciebie i tym trochę dalszym

Z Twoją planetą i Twoim domem

Z ludźmi wokół Ciebie

I z sobą samym

Ze światem, który zmienia się na Twoich oczach

Budujmy te relacje odpowiedzialnie

Bank Millennium wspiera to co najważniejsze

Środowisko, kulturę, lokalne społeczności

Zapobieganie zmianom klimatu oraz troska o środowisko to priorytety, wpisane w strategię Banku Millennium. W zakresie zrównoważonego rozwoju to między innymi: krótko- i długoterminowe cele redukcji emisji dwutlenku węgla we wszystkich zakresach, zwiększenie finansowania przeznaczonego na projekty związane ze zrównoważonym rozwojem i transformacją klientów banku, brak zaangażowania w finansowanie energetyki węglowej i górnictwa oraz wsparcie inicjatyw na rzecz wzrostu świadomości oraz wiedzy na temat zmian klimatu.

Spot wizerunkowy można obejrzeć na kanale banku na YouTube https://www.youtube.com/watch?v=IlqnOTgEWbM. Materiał emitowany będzie w kinach przed pokazami festiwalowymi oraz w ramach kampanii banku promującej festiwal.

Bank Millennium jest kulturalnie zaangażowany od ponad 30 lat. Równolegle do działalności biznesowej wspiera przedsięwzięcia kulturalne o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Jest mecenasem kultury 360°, promuje sztukę w niemal wszystkich jej formach, m.in.: muzykę, malarstwo, rzeźbę, film, teatr, fotografię, literaturę i performance. Sięga po kulturę niszową i popularną, i jest z założenia partnerem długoterminowym.

Więcej o mecenacie banku na stronach:

https://www.bankmillennium.pl/o-banku/centrum-prasowe/mecenat-kultury

Więcej o festiwalu MDAG na www.mdag.pl

Źródło: Bank Millennium