Nowy system bankowości elektronicznej w VW Bank direct

Nowa wersja systemu bankowości elektronicznej została udostępniona przez Volkswagen Bank direct z początkiem tego tygodnia. – W ubiegłym roku przeprowadziliśmy badania, w których nasi klienci mogli się wypowiedzieć na temat funkcjonalności systemu. W trakcie przygotowywania nowej koncepcji systemu wykorzystaliśmy ich uwagi i spostrzeżenia. Dzięki temu zarówno dotychczasowi użytkownicy, jak i osoby, które nie korzystały z tego rodzaju usług – miały duży wpływ na finalny wygląd oraz funkcjonalność nowej aplikacji. Oprócz rozszerzenia zakresu funkcji dostępnych w systemie, położyliśmy bardzo duży nacisk również na przejrzystość i wygodę korzystania z serwisu – mówi Jarosław Augustowski, Dyrektor Volkswagen Bank direct.

Po zalogowaniu się do nowego serwisu transakcyjnego zmiany widać na pierwszy rzut oka. W porównaniu do poprzedniej wersji system bankowości elektronicznej stał się dużo bardziej przyjazny użytkownikowi. W górnym menu dostępne są wszystkie rodzaje usług, z jakich może korzystać klient. Natomiast boczne menu może zostać dostosowane do potrzeb konkretnego klienta – istnieje bowiem możliwość jego modyfikacji pod kątem usług, z których korzysta się najczęściej (Moje skróty). Klient ma również możliwość konfiguracji własnej strony powitalnej (Mój portfel). To rozwiązanie dostępne w bardzo niewielu polskich bankach. Z reguły to bank narzuca użytkownikowi wygląd i rozplanowanie funkcji serwisu transakcyjnego. Volkswagen Bank direct poszedł w tym miejscu dalej niż większość konkurencyjnych banków.

Niezmieniony pozostał sposób logowania do bankowości elektronicznej, który chwalili sobie klienci. Podobnie jak we wcześniejszej wersji koniecznie jest podanie numeru klienta (nadany przez bank) oraz hasła. Hasło składa się z dwóch elementów: części wybranej przez posiadacza konta oraz kodu z dostarczonego przez bank urządzenia szyfrującego – tokena. Zastosowanie takiej formy identyfikacji użytkownika potwierdza wysoki poziom stosowanych przez bank zabezpieczeń i praktycznie wyklucza nieautoryzowany dostęp do systemu.

Na uwagę zasługuje również fakt, że system można modyfikować także w zakresie wielkości stosowanych w nim czcionek oraz kolorów. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób mających problemy ze wzrokiem.

Nowy serwis transakcyjny oferuje również rozbudowaną pomoc kontekstową. Klient ma możliwość zasięgnięcia informacji na temat usługi (z której w danej chwili korzysta) bez konieczności przechodzenia do innego menu – jest ona dostępna obok każdej opcji systemu. Poza tym, łatwo dostępne są również informacje na temat aktualnego oprocentowania rachunków oraz kredytów. Podobnie, żadnej trudności nie sprawia dotarcie do aktualnej taryfy opłat i prowizji. Klient w każdej chwili może sprawdzić koszt usługi, z której korzysta lub ma zamiar skorzystać. – Nie chowamy tych informacji w trudnych do znalezienia miejscach, czy też koniecznych do pobrania dużych plikach z regulaminami. Mamy bardzo przejrzystą i korzystną dla klienta ofertę cenową, co każdy z użytkowników może bardzo łatwo sprawdzić – mówi Jarosław Augustowski.

Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań technicznych z serwisu bankowego oferowanego przez Volkswagen Bank direct mogą korzystać wszyscy internauci bez względu na to, którą przeglądarkę mają zainstalowaną na swoim komputerze. Pod tym względem bank nie stosuje żadnych ograniczeń. Dodatkowo system dostępny jest również za pośrednictwem telefonów komórkowych i innych urządzeń mobilnych.

Serwis wyposażono w moduł poczty wewnętrznej, przez którą klient może kontaktować się z pracownikami banku w sprawach zmian limitów transakcyjnych czy niektórych danych osobowych. Poczta wewnętrzna może być również wykorzystywana do składania ewentualnych reklamacji. To bardzo wygodne rozwiązanie rzadko spotykane w konkurencyjnych bankach.

Poczta wewnętrzna służy również do otrzymywania wiadomości od banku. Tą drogą otrzymamy ważne informacje np. o zmianie oprocentowania rachunków i kredytów, zmianach w regulaminach itp. Informacja o nadejściu nowej wiadomości pojawia się od razu po zalogowaniu do serwisu. Dzięki temu klient nie przeoczy żadnej ważnej informacji kierowanej do niego przez bank.

Przelewy pomiędzy rachunkami wykonywane w ramach Volkswagen Bank direct są realizowane niemal natychmiast. Cała operacja to kwestia najwyżej pojedynczych minut. Klient może także wydrukować potwierdzenie wykonania operacji bankowej (w formacie html i pdf) lub zapisać plik z historią operacji na dysku komputera. Każda transakcja wykonana na rachunku widoczna jest również w jego historii. Co ważne – historia rachunków dostępna jest od początku działalności Volkswagen Bank direct w Polsce, czyli od 2001 r.

– Wygląd, funkcjonalność oraz wygoda używania nowego systemu bankowości elektronicznej oferowanego klientom przez Volkswagen Bank direct nawiązuje do najlepszych wzorców stosowanych obecnie w bankowości elektronicznej. Dzięki temu, nowy serwis transakcyjny można określić jako jeden z najlepszych na rynku, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i bezpieczeństwa – mówi Jarosław Augustowski.