Nowy system informatyczny w firmie LUKAS.

Wdrożenie nowego systemu umożliwi sprawną obsługę rosnącej grupy klientów oraz zapewni dalszy rozwój firmy. O wyborze rozwiązania zadecydowała jego funkcjonalność, elastyczność, otwarta i nowoczesna architektura oraz pewność powodzenia. Podobne rozwiązania są już sprawdzone w wielu tego typu instytucjach m.in. w spółkach grupy Credit Agricole (akcjonariusza spółki LUKAS) w Niemczech i Maroku.

Wdrożenie systemu EKIP pozwoli podnieść jakość obsługi Partnerów i sieci handlowych oraz klientów indywidualnych korzystających z usług finansowych spółki LUKAS. Umożliwi on także sprawną obsługę produktów oraz poszerzenie ich gamy np. o kolejne karty kredytowe placówek handlowych, czy inne produkty rewolwingowe. Nowy system to również możliwość korzystania przez klientów z nowoczesnych kanałów dostępu do produktów finansowych np. z kredytów przez telefon czy Internet.

„Poszerzanie oferty produktowej, ale przede wszystkim jakość i sprawność obsługi klientów są dla nas bardzo ważne. Stąd decyzja o wdrożeniu nowego systemu informatycznego, który da nam podstawę do dalszego skutecznego konkurowania na rynku usług finansowych. Wiemy jak działa EKIP, ponieważ został on wdrożony w ponad 50 tego typu instytucjach na świecie” – powiedział Maciej Witucki – wiceprezes odpowiedzialny w Grupie LUKAS za linię biznesu „kredyty konsumenckie”.

Nowy system ma zostać wdrożony w IV kwartale 2004.

LUKAS SA to lider na rynku firm udzielających kredytów konsumenckich w Polsce obsługując 32% rynku. Specjalizuje się w udzielaniu kredytów ratalnych na zakup towarów i usług oraz w pożyczkach gotówkowych. Oferuje także kredyt samochodowy oraz, we współpracy z sieciami handlowymi, karty kredytowe placówek handlowych. Spółka współpracuje z ponad 30 tysiącami placówek handlowych i usługowych na terenie Polski. Do tej pory obsłużyła blisko 5 milionów klientów.

Akcjonariuszem LUKAS SA jest Credit Agricole – największy bank francuski, drugi w Europie oraz piąty na świecie pod względem funduszy własnych.