Nowy System R-Dealer w Raiffeisen Bank Polska

Konsultanci Infovide-Matrix wdrożyli w Raiffeisen Bank Polska nową wersję walutowej platformy transakcyjnej R-Dealer. Przebudowaniu uległ interface użytkownika oraz wprowadzono kilka nowych zaawansowanych funkcji transakcyjnych. W ramach projektu unowocześniono także system wspierający pracowników banku w realizacji sprzedaży produktów finansowych przez kanał telefoniczny.

Nowa wersja platformy R-Dealera została zaktualizowana w taki sposób, aby mogła być wykorzystywana zarówno przez dealerów walutowych, jak również bezpośrednio przez klientów korporacyjnych, klientów indywidualnych czy małe i mikro przedsiębiorstwa. Platforma daje dostęp do realizowania transakcje na parach walutowych, wykorzystując rozbudowaną możliwość mechanizmu automatycznego lub indywidualnego kwotowania, działającego w trybie on-line. Dodatkowo dodane zostały nowe funkcjonalności, m.in. zlecenia warunkowe i transakcje ograniczające ryzyko walutowe tzw. fix forward. Automatycznie platforma obsługuje 11 par walutowych, a także umożliwia kwotowanie dla pozostałych par.

„R-Dealer jest systemem bardzo popularnym wśród klientów Raiffeisen Bank Polska – z platformy korzysta ponad 15 tys. klientów indywidualnych i firmowych, z czego połowa z nich to firmy mikro, a wartość transakcji zrealizowanych przez system sięgnęła 14 mld zł w 2011 r. Miesięczna liczba transakcji zawieranych przez platformę to około 18 tys. Ta popularność wciąż rośnie, co obliguje nas do ciągłego doskonalenia narzędzia, tak by jak najlepiej spełniało ono oczekiwania naszych coraz bardziej wymagających klientów i przyciągało nowych użytkowników. mówi Artur Matyas, odpowiedzialny za platformę R-Dealer w Raiffeisen Bank Polska.

R-Dealer jest głównym elementem elektronicznej platformy do obsługi operacji obszaru Treasury, dostępnej po zalogowaniu do bankowości internetowej Raiffeisen Bank Polska. „Usługi związane z bankowością elektroniczną, do których zaliczamy platformy walutowe, rozwijają się w ostatnich latach niezwykle dynamicznie i stają się coraz bardziej dostępne dla masowego użytkownika. W tym projekcie musieliśmy wypracować balans pomiędzy zaawansowanymi i złożonymi produktami finansowymi, jakie obsługuje system, a prostotą obsługi, niezbędną przy wciąż rosnącej liczbie klientów banku. Użytkownicy podkreślają intuicyjność i atrakcyjność graficzną systemu, która ułatwia dokonywanie transakcji. Cieszymy się, że możemy wspierać naszymi usługami tak nowoczesne inicjatywy.” – mówi Tomasz Jakuczun, dyrektor ds. Kluczowych Klientów w Sektorze Bankowość i Ubezpieczenia w Infovide-Matrix SA.

Konsultanci Infovide-Matrix unowocześnili ponadto system DRF-CC – narzędzie wspierające pracowników Banku, w realizacji sprzedaży produktów finansowych poprzez kanał telefoniczny. System pozwoli przede wszystkim na usprawnienie i automatyzację obsługi klientów oraz poprawi zarządzanie kontaktami z nimi.

Źródło: Infovide-Matrix