Marek Baran został nowym dyrektorem Biura Komunikacji Korporacyjnej Grupy PZU. Będzie odpowiedzialny za strategię komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, social media i sponsoring. Funkcję tę będzie łączył z dotychczasowym stanowiskiem dyrektora ds. PR w Link4.
Marek Baran to menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w komunikacji korporacyjnej w branży finansowej. Pracę zawodową rozpoczął w Commercial Union (obecnie Aviva), następnie przez 14 lat pracował w Grupie Allianz Polska. Kierował tam działem PR czterech towarzystw: ubezpieczeń majątkowych, na życie, emerytalnym i funduszy inwestycyjnych oraz spółki directowej. Od 2011 roku odpowiada za komunikację w LINK4 – firmy z Grupy PZU.
Brał udział w wielu ciekawych projektach komunikacyjnych m.in. związanych z Formułą 1, Allianz Arena, Bayernem Monachium, Pucharem Ameryki, Górnikiem Zabrze, a także wspierających polską kulturę, ochronę środowiska i zdrowia.
Marek Baran ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie na kierunku zarządzanie i marketing ze specjalizacją public relations. Studiował także socjologię na Uniwersytecie Warszawskim oraz fotografię w Warszawskiej Szkole Fotografii. Brał udział w szkoleniach z szeroko pojętej komunikacji i sponsoringu, m.in. w Monachium, Wiedniu i Londynie.
Był wielokrotnie wybierany do grona najlepszych rzeczników prasowych firm ubezpieczeniowych.