Rebranding, polegający na odświeżeniu layoutu i modyfikacji logotypu, objął ponad 1200 bankomatów w całej Polsce, w lokalizacjach już istniejących i nowopowstałych w okresie prac nad zmianą wizualizacji, w tym m.in. maszyny na stacjach warszawskiego metra. Prace nad zmianami oznakowania trwały ok. 1,5 roku i przebiegały w kilku etapach. Początkowo opracowano nowy projekt graficzny, po czym przeprowadzono jego adaptację do różnych modeli bankomatów i ich lokalizacji, stąd kilka wariantów layoutu. Następnie rozpoczęto instalację materiałów na bankomatach, czemu towarzyszy wymiana najstarszych i najbardziej wysłużonych maszyn na nowe modele. Prace nad przeprowadzeniem rebrandingu od strony Euronetu nadzoruje Zuzanna Smolarek-Wójcik, Marketing Manager w firmie, przy współpracy z agencją Heksa 31 odpowiedzialną za przygotowanie wizualizacji.
„Zdecydowaliśmy się na rebranding głównie dlatego, że od momentu zainstalowania pierwszego bankomatu Euronetu w Polsce, w hotelu Mariott w 1994 roku, pozycja firmy i sytuacja na rynku bardzo się zmieniły. W tamtym czasie bankomaty to była nowość, pobieranie gotówki było obciążone wysokimi prowizjami, a sam logotyp Euronetu nie był elementem dominującym. Dziś, kiedy korzystanie z bankomatu jest powszechną czynnością, logotyp jest dla klienta bardzo ważną informacją. Euronet ma obecnie podpisane umowy z niemal wszystkimi bankami na polskim rynku, co oznacza, że klienci tychże banków mogą wypłacać z naszych bankomatów gotówkę bez prowizji lub na bardzo preferencyjnych zasadach. Ponad 60% użytkowników kart debetowych w Polsce jest uprawnionych do bezprowizyjnych wypłat z bankomatów Euronet ” – powiedział Marek Szafirski, Wiceprezes Euronetu.
Nowy layout bankomatów jest bardziej wyrazisty, a sam logotyp Euronetu na urządzeniu jest mocniej eksponowany. Świeżości nadały głównie kolory niebieski i żółty oraz powtarzający się wzór piktogramu użytkownika bankomatu. Nowowprowadzony kolor żółty znajduje się na belce będącej tłem dla logotypu umieszczonego w kole. Ogólnie całość prac doprowadziła do wyróżnienia lokalizacji bankomatów oraz ocieplenia wizerunku firmy.