Nowy Zarząd Stowarzyszenia RYX

Stanowisko Przewodniczącej Zarządu objęła po raz kolejny współzałożycielka Stowarzyszenia – Dorota Anna Wróblewska, dyrektor organizacyjny Festiwalu Teatralnego AZYL w latach 1998-2002, a także producent koncertów jazzowych, m.in.: Milesa Griffitha, Grażyny Auguścik, Lory Szafran, Mietka Szcześniaka, Bogdana Hołowni, przedstawień teatralnych w Teatrze Rozmaitości, Studio i Dramatycznym. Dorota Anna Wróblewska w ramach działalności Stowarzyszenia RYX realizowała projekty kulturalne finansowane przez m.in.: Ministerstwo Kultury Fundację im. St. Batorego, Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej, Austriackie Forum Kultury, Gminę Warszawa Centrum, Czeskie Centrum w Warszawie oraz Ambasadę Republiki Czech, a także Europejską Fundację Kultury oraz Ambasadę USA w Warszawie.

Koordynatorem projektów artystycznych została Ewa Piotrowska, reżyser teatralny, absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie na Wydziale Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Twórca m.in. takich spektakli jak Wang – Fu wg Marguerity Yourcenar (Białystok 2001), Zatrudnimy Starego Clowna Matei Visniec (Wałbrzych 2002), Bociek i Strach na wróble Libusa Lopejska (Lublin 2003, Nagroda Stowarzyszenia Przyjaciół Śląskiego Teatru Lalki i Aktora „Ateneum” na III Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Lalek „Katowice – Dzieciom” 2004) oraz Efektu cieplarnianego wg Niepodległości trójkątów St. I. Witkiewicza (Białystok 2003) i autorskiego spektaklu Emilka w Krainie Snów (Olsztyn 2004).

Osobą odpowiedzialną za projekty realizowane w ramach filaru społecznego Stowarzyszenia został Marcin Czub, Przedstawiciel Programu Budowy Polskiego Sztucznego Serca Funduszu Rozwoju Kardiochirurgii. Właściciel firmy MC-International Group organizującej imprezy: integracyjno–szkoleniowe, team building, szkolenia psychologiczne, seminaria, konferencje, kongresy oraz grupowe wyjazdy turystyczne.

Prace związane z projektami międzynarodowymi będzie koordynować Aneta Janowska, z wykształcenia romanistka i tłumacz (m.in.: Lobbing i jego sekrety Michela Clamena). W latach 1995-1999 pracownik Redakcji Programów Edukacyjnych Telewizji Polskiej. Obecnie wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadzi warsztaty dla studentów polskich i zagranicznych z komunikowania.

PR Stowarzyszenia został powierzony Annie Wróblewskiej, specjalistce ds. mediów w agencji public relations Optimum PR, absolwentce Akademii Teatralnej w Warszawie i podyplomowych studiów Zarządzania Kulturą w Instytucie Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Związana ze Stowarzyszeniem RYX od 1998 roku, Anna Wróblewska pracowała w Teatrze Wierszalin z Supraśla, warszawskim Teatrze Studio i Teatrze Dramatycznym, a także była członkiem amatorskich grup teatralnych La M.ort oraz Studia Pantomimy MimArt przy Natolińskim Ośrodku Kultury.

Kwestie związane z finansowaniem projektów Stowarzyszenia objęła Grażyna Karp (p.o. Zastępcy Przewodniczącej ds. finansowania projektów). Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej na Wydziale Finansów i Bankowości. Przez szereg lat związana zawodowo z finansami i zarządzaniem, obecnie prowadzi Wydawnictwo Buk Rower, specjalizujące się w literaturze sportowej. Grażyna Karp jest odpowiedzialna za realizację całościowej strategii finansowania Stowarzyszenia, w oparciu o zaproponowany przez Ryksa nowy model współpracy sponsorskiej. Model ten zaprasza przedsiębiorców prywatnych do współfinansowania organizowanych przez Stowarzyszenie imprez kulturalnych i społecznych, w zamian za co oferuje kompleksowe działania public relations na rzecz sponsorów.

Stowarzyszenie RYX powstało w 1996 roku z inicjatywy ówczesnych studentów Akademii Teatralnej im. Al. Zelwerowicza w Warszawie. Zrzesza nie tylko absolwentów tej uczelni, ale także specjalistów od zarządzania i zarządzania kulturą, kreacji wizerunku, pracowników naukowych uczelni warszawskich, animatorów kultury. Stowarzyszenie zajmuje się realizacją projektów z zakresu kultury, sztuki, edukacji artystycznej, pracy na rzecz rozwoju sektora pozarządowego oraz różnych upośledzonych grup społecznych. Jego działalność opiera się na czterech filarach: działalności artystycznej, prospołecznej, międzynarodowej i usług public relations na rzecz kultury.