Nuance Communications umacnia swą pozycję na polskim rynku

Nuance Communications, Inc. utworzyła jednostkę organizacyjną dedykowaną obsłudze regionu Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polski. Firma jest globalnym liderem rozwiązań opartych o opatentowaną technologię rozpoznawania mowy (NLU – natural language understanding, ASR – automatic speech recognition), technologii biometrii głosowej oraz syntezy głosu (TTS – text to speech).

O popularności technologii Nuance najlepiej świadczą liczby. Ponad 70 procent firm z listy Fortune 100 używa rozwiązań Nunance. Zastosowane u klientów rozwiązania firmy automatyzują ponad 8 miliardów kontaktów telefonicznych rocznie. Firma wdrożyła ponad 3 tysiące rozwiązań NLU/ASR z zakresu obsługi klienta. Rozwiązania NLU/ASR firmy Nuance Communications są dostępne w 54 wersjach językowych, co stanowi największą liczbę obsługiwanych języków z całego świata. Firma  przygotowała nową wersję TTS z udoskonalonym tzw. „modelem akustycznym” dla języka polskiego, co dodatkowo zwiększyło skuteczność rozpoznawania mowy w tym języku. Żaden z konkurencyjnych dostawców nie może równać się z tą liczbą, ani z tak dużą skutecznością rozpoznawania mowy.

„Polska stanowi dla nas perspektywiczny, chociaż na razie rozwijający się rynek. Chcemy nie tylko promować wykorzystanie technologii rozpoznawania mowy, ale także w większym stopniu wspomagać lokalnych partnerów poprzez dostarczanie wiedzy i bliską współpracę. Będzie to możliwe dzięki stworzeniu dedykowanego zespołu, z ogromnym doświadczeniem zarówno w samej technologii, jak i  usługach call center, który będzie tutaj w Polsce wspierał wdrożenia u klientów.  – mówi Peter Martis Dyrektor Regionu CEE w Nuance Communications. „Proponujemy klientom nową jakość w usługach bazujących na technologiach rozpoznawania i rozumienia mowy. To w efekcie nie tylko lepsza obsługa klienta, ale także wymierna oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów” – dodaje Peter Martis.

Na niedawno zakończonej konferencji zorganizowanej w Warszawie przez Radę Bankowości Elektronicznej Związku Banków Polskich, Nuance zaprezentowała swoje nowatorskie rozwiązania. Największe zainteresowanie wzbudził pokaz technologii pozwalającej na bezpieczną i wygodną identyfikację klientów usług finansowych, dzięki biometrycznej weryfikacji głosowej. Klienci dopytywali też o możliwości wykorzystania w telefonicznym kontakcie z klientami (IVR) automatycznego rozpoznawania mowy i reagowania systemu obsługowego adekwatnie do znaczenia wypowiedzi. Rozwiązanie przynosi konkretne korzyści i oszczędności dla biznesu.

System wydajnie obsługuje rutynowe zapytania, a pracownicy mogą zajmować się bardziej złożonymi oczekiwaniami klientów, dzięki czemu otrzymują oni pożądane informacje szybciej, a ich satysfakcja z obsługi poprawia się. Implementacja takich rozwiązań w call center stanowi przełom w stosowanych dotychczas tradycyjnych, nieelastycznych rozwiązaniach IVR.

Źródło: Nuance Communications