Bank Credit Agricole, Carlsberg Polska i firma CSRinfo organizują 20 lutego we Wrocławiu specjalistyczne szkolenie „Od idei do wyników: jak mierzyć i komunikować CSR”.
Idea spotkania pojawiła się w 2013 roku podczas GRI G4 Roadshow – otwartych seminariów organizowanych przez CSRinfo i parterów biznesowych w największych polskich miastach, w tym, we Wrocławiu. Liczna frekwencja podczas seminarium pokazała, że w regionie Górnego i Dolnego Śląska jest potrzeba zorganizowania ciekawego, merytorycznego spotkania na temat komunikacji i mierzenia wpływu społecznego i środowiskowego firm.
– Z CSRinfo rozpoczęliśmy współpracę w lipcu 2013 r. Wspólnie zorganizowaliśmy wtedy
we Wrocławiu seminarium, którego tematem były trendy w społecznej odpowiedzialności biznesu i raportowaniu społecznym. Gdy tylko pojawiła się okazja współpracy przy szkoleniu
z komunikacji i raportowania CSR, bez wahania postanowiliśmy się w nie zaangażować – mówi Izabela Mościcka, dyrektor Departamentu Public Relations w banku Credit Agricole.
–Znalezienie wiarygodnej, sprawdzonej i praktycznej wiedzy na temat skutecznej komunikacji CSR i budowania relacji z interesariuszami stanowi dla wielu firm duże wyzwanie. Dlatego, gdy pojawił się pomysł zorganizowania szkolenia dla firm z regionu, zdecydowaliśmy się go wesprzeć– uzasadnia Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu Carlsberg Polska.
– Wspólnie z partnerami postanowiliśmy nadać spotkaniu formę specjalistycznego szkolenia. Formuła ta pozwoli uczestnikom na zapoznanie się z najciekawszymi praktykami mierzenia i komunikacji CSR w Polsce i na świecie i na zobaczenie jak odnieść je do organizacji, w których na co dzień pracują.– wyjaśnia Liliana Anam, menedżer CSRinfo.
Szkolenie skierowane jest w szczególności do osób, które zajmują się w firmach
i organizacjach komunikacją, relacjami inwestorskimi, systemami zarządzania, kwestiami środowiskowymi i CSR. Program szkolenia zainteresuje także studentów i akademików oraz wszystkich, którym bliskie są kwestie odpowiedzialnego i zrównoważonego biznesu i wiążą swoją karierę z tą dynamicznie rozwijająca się dziedziną zarządzania.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. CSR w firmie: działania a komunikacja:
-
CSR a PR? Działania a ich komunikacja.
-
Jak wygląda komunikacja w strukturze zarządzania CSR?
-
Jak skutecznie komunikować się z interesariuszami?
2. Mierzenie i raportowanie wg standardu GRI:
-
Monitorowanie wyników strategii, raportowanie na potrzeby Grupy a raportowanie wyników w systemie GRI. Czy można je połączyć?
-
Jakie są główne komponenty systemu raportowania GRI?
-
Jak wykorzystuję zasady raportowania do procesu definiowania treści mojego raportu?
-
Jakie są wskaźniki?
-
Jak stosuję standard?
3.Skuteczna komunikacja wyników:
-
Co podnosi czytelność i przejrzystość raportu?
-
Co zrobić by raport ciekawił a nie nudził?
-
Jak wykorzystywać różne kanały komunikacji: własne media, społeczne media i tzw. nowe media w komunikacji o wynikach
-
Co wykorzystują firmy? Jakie są dobre praktyki?
Szczegóły dotyczące dodatkowych korzyści i zasad uczestnictwa znajdują się pod linkiem:
http://www.csrinfo.org/pl/wiadomosci/4700-o-komunikacji-i-mierzeniu-csr-po-raz-pierwszy-we-wrocawiu