O PR coraz więcej w mediach

Czerwcowe badanie przekazów o branży PR objęło rekordową liczbę publikacji prasowych oraz programów radiowych i telewizyjnych – 72 materiały. 11 z nich dotyczyło informacji o rynku PR w Polsce, a 10 było poświęconych konfliktowi wokół BCA. Większość przekazów o branży PR miała neutralny wydźwięk – 74%. Tylko 4% stanowiły materiały negatywne, a aż 22% pozytywne.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (47% tekstów) oraz poświęcone tematyce biznesowej (18%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR na pierwszym miejscu znajduje się Rzeczpospolita, która opublikowała 9 artykułów związanych z public relations. W czerwcu odnotowano 39 pojedynczych publikacji. 3 informacje związane z tematyką public relations pochodzą ze stacji radiowych, a 6 ze stacji telewizyjnych.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 110 przekazów. Spośród osób najczęściej wzmiankowanych w kontekście PR wyróżniają się Barbara Kwiecień z BCA/Edelman oraz Wiesław Migut z Migut Media (8 materiałów). Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR firm, organizacji i instytucji dziewięć razy cytowano Związek Firm Public Relations (ZFPR). Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęły agencja Edelman (11 publikacji) i BCA (10).