Jak polski biznes może poradzić sobie z konkurencją w poszerzonej Unii Europejskiej? Jakie mechanizmy rządzą polską gospodarką? Które z nowych przepisów ułatwią, a które utrudnią prowadzenie firmy? Kto jest uczciwym partnerem w interesach? Jak skutecznie pozyskać środki finansowe z UE? Co tydzień, odpowiedzi na te oraz inne najczęściej zadawane pytania przez przedsiębiorców, będą publikowane na stronach www.money.pl oraz www.kpp.org.pl.
Bardzo cieszy mnie podpisanie umowy pomiędzy Money.pl a KPP – powiedział Andrzej Jankowski, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Konfederacji. Jestem przekonany, że największy portal finansowo-gospodarczy w naszym kraju, który co miesiąc odwiedza ponad 320 tys. internautów*, z czego znacząca większość to ludzie związani z biznesem, zarówno tym dużym jak i małym, daje nam wspaniałą możliwość prowadzenia dialogu z przedsiębiorcami oraz gwarantuje wysoki poziom merytoryczny tych rozmów. Wierzę, że w wyniku kooperacji przedsiębiorcy otrzymają wartość dodaną, która przyczyni się do podniesienia ich kompetencji oraz know – how, a ponadto pozwoli skuteczniej konkurować na poszerzonym rynku unijnym -dodał Jankowski.
Nie tylko czekamy na pytania, ale sami też chcemy je zadawać – powiedział Piotr Krawiec, dyrektor ds. Marketingu i PR w Money.pl. Jak przedsiębiorcy oceniają kondycję polskiej gospodarki? Co ich niepokoi, a co cieszy? Co najbardziej przeszkadza w prowadzeniu biznesu? Oto niektóre z pytań, które chcemy skierować do przedsiębiorców w przygotowanych przez Money.pl i KPP badaniach, ankietach oraz sondach- dodał Krawiec.
Na podstawie odpowiedzi zostaną przygotowane raporty analizujące opinie przedsiębiorców i konsumentów, a wnioski eksperci KPP wykorzystają w czasie dyskusji nad ważnymi dla rozwoju gospodarki zmianami prawa. Jako największa organizacja przedsiębiorców KPP ma bowiem realny wpływ na kształtowanie przepisów i politycznych decyzji w sprawach, które najbardziej interesują przedsiębiorców.
* badanie gemius Audience, próba styczeń 2004, dane łączne dla Money.pl oraz MSP.money.pl
***
Konfederacja Pracodawców Polskich to najstarsza i największa z ogólnopolskich organizacji pracodawców. Konfederacja jest organizacją politycznie niezależną i niedochodową – grupuje związki i federacje pracodawców, jak również przedsiębiorstwa będące pracodawcami o ogólnokrajowym znaczeniu. Konfederacja skupia obecnie prawie 40 regionalnych i branżowych związków pracodawców, jak również przedsiębiorstwa o ogólnopolskim znaczeniu (bezpośrednie członkostwo przedsiębiorstw jest możliwe od maja 2002 r.) Poprzez należące do KPP związki jest ona reprezentantem około 4,5 tys. przedsiębiorstw, będących pracodawcami skupiającymi ok. 15 proc. ogółu zatrudnionych w Polsce poza rolnictwem. Pośród członków Konfederacji przedsiębiorstwa prywatne stanowią 85 proc. Celem działania Konfederacji Pracodawców Polskich jest reprezentowanie interesów pracodawców wobec rządu, władz publicznych wszystkich szczebli oraz partnerów społecznych – zarówno na szczeblu ogólnopolskim, jak i regionalnym. Konfederacja dokonuje tego poprzez udział w tworzeniu i opiniowaniu aktów prawnych, uczestnictwo w Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych i dwustronnych procesach dialogu społecznego, KPP obecna jest we wszystkich Wojewódzkich Komisjach Dialogu Społecznego i Wojewódzkich Radach Zatrudnienia oraz w większości Powiatowych Rad Zatrudnienia.