Obroty Bibby Factors Polska wzrosły o 61 proc.

Łącznie w 2007 roku obroty Bibby Factors Polska wyniosły 626,9 mln złotych – o 61,1 % więcej niż w roku 2006. To znacznie więcej niż średnia raportowana przez PZF. – Faktoring zyskuje na popularności, a rynek dojrzewa, co jest dużym powodem do zadowolenia dla wszystkich firm zrzeszonych w Związku. Wzrost obrotów naszej firmy jest jednak szczególnie satysfakcjonujący – mówi Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Factors Polska.

Wysoki wzrost obrotów nie zawsze mówi wiele o realnej sytuacji firmy. W pierwszym lub drugim roku działalności, kiedy startuje się „od zera”, łatwo wypracować wzrost o kilkaset lub kilka tysięcy procent. Zupełnie inaczej jest wtedy, gdy firma działa na rynku od lat, tak, jak ma to miejsce w przypadku Bibby Factors Polska. – Nasza firma rozpoczęła działalność w 2002 roku. Po takim czasie wypracowanie ponad 60 proc. wzrostu obrotów w ciągu jednego roku nie udaje się każdemu. Moim zdaniem ten sukces wiele mówi o jakości usług, które oferujemy naszym klientom – dodaje Kuniewicz.

Inni członkowie PZF o ustabilizowanej pozycji na rynku wypracowali znacznie niższy wzrost obrotów w skali roku niż Bibby Factors Polska. W żadnym innym przypadku nie przekroczył on 50%.

W roku 2007 firma podjęła kilka strategicznych działań, między innymi spopularyzowała komplementarny do faktoringu Program Ochrony Należności, a także stała się członkiem prestiżowej międzynarodowej organizacji International Factors Group (IFG). – Konsekwentnie rozwijamy naszą ofertę, także w zakresie faktoringu eksportowego i importowego. Chcemy zachęcić polskich przedsiębiorców do śmielszego korzystania z faktoringu eksportowego, który jest doskonałym i sprawdzonym narzędziem międzynarodowej wymiany gospodarczej – komentuje Mariusz Wiśniewski, dyrektor sprzedaży Bibby Factors Polska. Na rok 2008 firma planuje wprowadzenie kilku nowych produktów, w tym skierowanych do większych odbiorców, a także otwarcie nowych oddziałów w kraju.

Niezależny od banków faktor czerpie z dwustuletniej tradycji brytyjskiej Bibby Line Group i chętnie współpracuje zarówno z dużymi, jak i z mniejszymi klientami. Świadczy o tym liczba klientów firmy, która – zgodnie z danymi PZF – zakończyła ubiegły rok z liczbą 192 obsługiwanych podmiotów gospodarczych. To czwarty wynik w ramach Polskiego Związku Faktorów, za dwoma największymi graczami rynku ING Commercial Finance (26% udziału) i Pekao Faktoring (21%), ale przed innymi, których udział w rynku jest znacznie większy niż Bibby Factors Polska.