Obroty centrów handlowych spadają – niezadowolony konsument nie kupuje

Już za 3 tygodnie odbędzie się konferencja PRCH Retail Horizons, w trakcie której poruszone zostaną najważniejsze tematy mające wpływ na wyniki osiągane przez sieci i centra handlowe w Polsce. Udział w wydarzeniu potwierdziło już ponad 120 osób, 40 prezesów i dyrektorów zarządzających największych firm.

Spadki wyników finansowych sieci handlowych w centrach

Wyniki finansowe części sieci handlowych i usługowych spadają. Indeks Obrotów PRCH, PRCH TO Index, generowany na podstawie danych z 71 centrów handlowych i blisko 800 000 m2 GLA wskazuje tendencje spadkowe nawet -15% w zależności od brażny retailowej. Eksperci współpracujący z Radą zwracają również uwagę na istotne wahania nastrojów konsumenckich.

Niezadowolony konsument nie kupuje

Część centrów handlowych, które powstały w ciągu ostatnich lat, nie spełniło pokładanych w nich nadziei. Format obiektów, mix najemców, oferta i jakość obsługi sieci nie zawsze satysfakcjonują konsumentów, którzy w konsekwencji mogą rzadziej sięgać do portfeli. Badania realizowane na próbie blisko 200 000 konsumentów pokazują, że tylko 23% klientów w Polsce jest zadowolonych z jakości obsługi w sieciach handlowych.

Rozwiązania szyte na miarę

W konferencji PRCH Retail Horizons udział wezmą znani eksperci, analitycy rynku, członkowie zarządów i prezesi, którzy pokażą praktyczne sposoby budowania skutecznej strategii sukcesu centrum i jego najemców: narzędzia pozycjonowania, budowania potencjału sprzedaży oraz dostarczania satysfakcji i pozytywnych doświadczeń zakupowych klientom odwiedzającym centra handlowe.

Udział w konferencji potwierdzili:

Acteeum Central Europe, Aga Light, AIB PPM Fashion House Gdańsk, Alshaya Poland, Alter Services, Ove Arup, AXI IMMO Group, Beaumanoir Poland, Bonarka Management, BSJP, Carrier Polska, CB Richard Ellis,  Chapman Taylor, Colliers International, Cushman & Wakefield Polska, Cushman & Wakefield Zarządzanie, Deichmann Obuwie, Demuth Service, Desigual, Diva Poland, DTZ Polska, ECE Projektmanagement, Euro Mall Centre Management Poland, Fortis Centrum „50/50 Project”, Gide Loyrette Nouel, Gleeds Polska, Globe Trade Centre, Helical Poland, Immochan, Inditex Zara, Inter Ikea Centre Poland, Intersport, Jacqueline Riu, Javelin Group, Jones Lang LaSalle, Keyinvest, King Sturge, KPMG, Learn Up, Libra Project, Mallson, Mazars, MGPA, MM Real Estate, Neinver Management,  Novo SoftNet, Olsen Fashion, Studio Architektoniczne OZONE, PAWO, Rafael Investment,  RE Project Development, Redevco Polska, Reinhold Polska, Reteam Group, Salamander Polska, Sephora Polska, Sjaelso Poland, Takko Fashion Polska, TK Development, Top Secret, TriGranit  Development, Trusiewicz Siwko Kancelaria Prawna, Vanila, Vision SecretClient, Vobis, YES Biżuteria

Szczegółowy program konferencji znajduje się na stronie: www.prch.org.pl

Źródło: Polska Rada Centrów Handlowych