Obroty faktoringowe Raiffeisen Banku wzrosły w I kw. do 2,64 mld zł

Do 2,64 mld zł, czyli o 20% w skali roku, wzrosły w I kwartale obroty faktoringowe Raiffeisen Bank Polska. Liczba skupionych faktur zwiększyła się prawie dwukrotnie. Coraz większą popularność zdobywa nowy produkt – mikrofaktoring.

Raiffeisen Bank Polska, lider krajowego rynku, zanotował w I kwartale 20% wzrost obrotów faktoringowych do 2,64 mld zł. Najlepsze rezultaty osiągnięto w marcu, gdy wartość skupionych wierzytelności sięgnęła 1,02 mld zł – to drugi miesięczny wynik w historii banku. Aż o 91% zwiększyła się w I kwartale liczba przedstawionych do wykupu faktur, przekraczając 132 tys. sztuk.

„Skala ożywienia w gospodarce i wzrost obrotów między przedsiębiorstwami zaskoczyły nas swoją dynamiką. Wyraźne przyspieszenie w najsłabszym zwykle kwartale to również skutek podpisanych w drugiej połowie ubiegłego roku licznych umów faktoringowych. Klienci zaczęli w coraz większym stopniu wykorzystywać przyznane im limity. Szybko przybywa nowych firm, które chcą korzystać z tej formy finansowania” – powiedział Paweł Kacprzak, dyrektor ds. faktoringu w Raiffeisen Bank Polska.

Znaczący wzrost liczby skupionych faktur wynika z pozyskania kilku dużych klientów, którzy współpracują z liczną grupą odbiorców objętych faktoringiem. W efekcie klienci za pomocą internetowej aplikacji R-Faktor przesyłaj teraz do banku średnio 2200 wierzytelności dziennie.

Od marca w ofercie banku znajduje się nowy produkt przeznaczony dla najmniejszych przedsiębiorstw, nie prowadzących pełnej księgowości, z obrotami poniżej 4 mln zł rocznie. Mikrofaktoring jest dostępny dla firm z różnych branż. Wystarczy też, że mają one zaledwie jednego dominującego kontrahenta. Usługa funkcjonuje w formie faktoringu niepełnego przy bardzo uproszczonej procedurze wykupu, która w zdecydowanej większości transakcji wymaga tylko przesłania za pomocą systemu R-Faktor informacji na temat wystawionych faktur.

„Rynek mikroprzedsiębiorstw jest bardzo dla nas obiecujący. Na razie na faktoring decydowali się nasi dotychczasowi klienci, ale chcemy przekonać do tej usługi także firmy, które dotąd nie korzystały z usług banku. To dla małego biznesu prosty sposób na zapewnienie sobie bieżącej płynności i większe kwoty finansowania niż w kredycie. W przypadku takich przedsiębiorstw bardzo istotna jest też pomoc banku w zarządzaniu należnościami oraz pilnowanie terminowości spłat przez kontrahentów” – podkreślił Paweł Kacprzak.

Źródło: Raiffeisen Bank Polska