Obsługa procesu sprzedaży za pomocą systemu EVO w Raiffeisen-Leasing Polska

Firma od samego początku działalności postawiła na szybki rozwój. Menadżerowie Raiffeisen-Leasing Polska S.A. dostrzegając dynamicznie rozwijający się rynek sprzedaży leasingu w Polsce, w 2002 roku zaczęli poszukiwać rozwiązań usprawniających funkcjonowanie sprzedaży oraz ułatwiające dotarcie do jak największej liczby klientów.

Na konkurencyjnym rynku leasingowym, klienci usług przede wszystkim cenią sobie szybkość i sprawność działania firmy. Najwięcej zadowolonych klientów pojawia się, gdy szybko otrzymują niezbędne informacje, tyczy się to również decyzji o przyznaniu finansowania.

Raiffeisen-Leasing Polska S.A. nawiązała współpracę z wrocławską firmą informatyczną Business Intelligence Technologies, specjalizującą się w tworzeniu systemów informatycznych dla instytucji finansowych. Efektem współpracy było wdrożenie systemu sprzedaży produktów finansowych EVO w roku 2003. System miał za zadanie usprawnić i przyśpieszyć proces sprzedaży produktów firmy, usprawnić zarządzanie wewnętrzną siecią sprzedaży instytucji finansowej, z jej struktura organizacyjną, handlowcami i relacjami przełożony-podwładny.

W krótkim czasie system stał się podstawowym narzędziem pracy dla trzech głównych grup użytkowników będących uczestnikami procesu sprzedaży produktu finansowego: handlowców – wspierając ich w szybkim przedstawieniu atrakcyjnej oferty, sprawnym przygotowaniu umowy i dobrej komunikacji z innymi działami na etapie procedury kredytowej i weryfikacji dokumentów; analityków ryzyka – dostarczając im obszerny, kompletny i opracowany zestaw danych analitycznych, a także automatyzując wybrane zagadnienia analizy i oceny ryzyka; Back Office – wspierając procesy weryfikacji dokumentacji, a także rozliczenia i uruchomienia umowy.

Dzięki wsparciu dla wszystkich uczestników procesu uzyskano wysoki stopień automatyzacji i współpracy, który skutkował przyspieszeniem procesu, poprawą jakości,  co z kolei pozwoliło na obniżenie kosztów i podniesienie poziomu satysfakcji klienta.

Jedną z ważniejszych funkcji systemu, miała być elastyczność w kreowaniu nowych  produktów leasingowych  na dynamicznie zmieniającym się rynku. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Wdrożenie systemu było jedną z istotnych przyczyn awansu firmy na drugie miejsce na koniec 2003 roku w rankingu wartości środków oddanych w leasing (wg. danych Związku Polskiego Leasingu).  Firma uzyskała także status  najszybciej rozwijającej się  spółki leasingowej w ramach Grupy Raiffeisen w Europie.

Firma reagując na zmiany rynkowe, dynamicznie dostosowywała gamę produktów do zapotrzebowania na rynku. Efektem było wiele wyróżnień nadanych przez niezależne instytucje m.in. „Najlepsza firma leasingowa 2006 w leasingu maszyn i urządzeń” przyznana przez magazyn Forbes, „Laury Buildera 2007” – w kategorii produkty i usługi finansowe dla budownictwa – przyznane przez miesięcznik „Builder” już po raz drugi oraz „Gazele Biznesu 2007” – dziennik „Puls Biznesu” także po raz drugi  przyznał wyróżnienie dla firmy i potwierdził przynależność do elitarnego Klubu Gazel Biznesu – grona  firm najdynamiczniej rozwijających się.

Źródło: Business Intelligence Technologies S.C.