Od integracji danych do business intelligence

Pojęcie ‘spójnego/jednolitego wizerunek klienta’ (z ang. Single Customer View) w całej organizacji robi ostatnimi czasy zawrotną karierę. Problem w tym, że informacje na temat określonego klienta, rozproszone są po wielu, różnych bazach, a do tego niejednokrotnie się powtarzają. Podstawowym warunkiem budowania satysfakcjonujących relacji z klientem, a także pośrednio wykonywania szeregu zaawansowanych prac analitycznych czy aktywności marketingowych, jest integracja w jednym miejscu wszystkich danych bez względu na kanał komunikacji. Do nie przecenienia w tej sytuacji jest dbałość o jakość zgromadzonych danych (higiena baz danych – standaryzacja, deduplikacja, sprawdzanie poprawności…) i o tym będzie mowa w pierwszej części prelekcji ekspertów Acxiom.

Odrębnym zagadnieniem pozostaje jak wykorzystać w pełni potencjał zgromadzonych danych? Czy na podstawie danych teleadresowych oraz prostych danych demograficznych (typu wiek) można dowiedzieć się czegoś więcej o klientach? Okazuje się, że dostosowanie oferty firmy i komunikacji do profilu klientów, ocena potencjału nabywców, przewidywanie ich zachowań czy zwiększanie udziału w ich „portfelu” – można realizować skutecznie i przy wykorzystaniu prostych narzędzi. Eksperci Acxiom odpowiedzą wspólnie ze swoim Klientem – firmą Premium Club, jak można to zrobić i jakie efekty biznesowe osiągnąć. Uczestnicy kongresu będą mieli okazję dowiedzieć się o najnowszym systemie segmentacji gospodarstw domowych oraz sposobach wzbogacania informacji o konsumentach.