We wrześniu przy Placu Zamkowym w Warszawie stanie tłum szarych i pomarańczowych manekinów. To początek akcji „Naga prawda o ubezpieczeniach” ING Życie, promującej świadome i odpowiedzialne podejście ubezpieczeń na życie.
Jak wynika z badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie ING Życie, ponad 80% Polaków uważa, że odpowiedzialny człowiek powinien mieć ubezpieczenia na życie. Jednocześnie posiada je tylko co 5. osoba. Różnice między deklaracjami a rzeczywistością wynikają głównie z niskiego poziomu wiedzy w zakresie finansowo-ubezpieczeniowym. Aby uświadomić Polakom, jak ważne jest finansowe zabezpieczenie swojej przyszłości oraz rozważne zarządzanie pieniędzmi, ING Życie przygotowało akcję, której celem jest promowanie odpowiedzialnych postaw.
„W największych miastach Polski – Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku oraz Rzeszowie – w najbardziej uczęszczanych przez mieszkańców miejscach stanie 200 manekinów. Co 5. z nich będzie koloru pomarańczowego. Wystawa ma zobrazować wyniki badań, mówiących o tym, że tylko co 5. Polak jest ubezpieczony” – wyjaśnia Beata Zduńczyk-Skup, rzecznik prasowy ING Życie. „Poprzez ciekawą formę chcieliśmy zwrócić uwagę na problem wciąż niskiej świadomości Polaków w zakresie finansów osobistych.”
Akcja „Naga prawda o ubezpieczeniach” to połączenie kampanii edukacyjnej z happeningiem. W każdym z miast odbędzie się malowanie manekinów przez artystów plastyków, osoby publiczne oraz gwiazdy ekranu. Wszystkie ozdobione w ten sposób manekiny zostaną zlicytowane 25 listopada podczas 5. edycji aukcji charytatywnej „ziarno SZTUKI – ogród NADZIEI” w Muzeum Narodowym w Warszawie, organizowanej przez fundację psychoonkologii „Ogród Nadziei”. Pieniądze pozyskane z ich sprzedaży przeznaczane zostaną na pomoc dla osób chorych na nowotwory. Cała akcja rozpocznie się od 17 września w Warszawie i potrwa do końca października 2010 roku.
Wystawa „Naga prawda o ubezpieczeniach” jest kontynuacją działań prowadzonych przez ING Życie w pierwszej połowie 2010 r. Powstał wtedy raport „Sztuka odpowiedzialności” przygotowany na podstawie badań Instytutu MillwardBrown SMG/KRC. Prezentował on opinie Polaków na temat odpowiedzialności, zarówno w życiu codziennym, jak i w kwestiach finansowo-ubezpieczeniowych.
Źródło: ING TUnŻ