Odroczone płatności od PayPo w Media Expert

Do grona sklepów internetowych, które korzystają z rozwiązania PayPo, dołączył właśnie Media Expert, sieć elektromarketów, oferujących sprzęt producentów RTV, AGD i szeroko rozumianej elektroniki użytkowej.

– Nasze rozwiązania znajdują uznanie wśród największych sklepów internetowych. Współpraca z Media Expert jest tego najlepszym przykładem. Odroczone płatności, tak popularnie w Europie Zachodniej, to w Polsce wciąż stosunkowo nieznana metoda płatności w internecie. Wierzę, że z każdym nowym partnerem nie tylko budujemy coraz większą grupę konsumentów mogących odroczyć w czasie płatność za zakupy, ale przede wszystkim przyczyniamy się do zwiększenia świadomości społecznej w zakresie stosowania wygodnych i bezpiecznych metod płatności online, a do takich bez wątpienia zaliczają się odroczone płatności PayPo – podkreśla Radosław Nawrocki, prezes i udziałowiec PayPo.

2019 był najlepszym rokiem w dotychczasowej działalności PayPo. Polski fintech przebił w nim swoje wewnętrzne założenia biznesowe – na koniec grudnia z rozwiązania „kup teraz, zapłać później z PayPo” korzystało już ponad 1 tys. e-sklepów i zdecydowanie ponad 100 tys. konsumentów. Plany na ten rok są nie mniej ambitne.

– Już teraz mamy 150 tys. klientów transakcyjnych, czyli faktycznie korzystających z naszej usługi, i ta liczba szybko przyrasta. W całym roku zamierzamy obsłużyć odroczone płatności warte co najmniej 500 mln zł. To realne założenie, bo już teraz prowadzimy bardzo zaawansowane rozmowy z kolejnymi dużymi e-commercami, a potencjał polskiego rynku wciąż jest wykorzystany w niewielkim stopniu. Docelowo chcemy też współpracować ze sklepami na poziomie offline, a takie umowy jak ta z Media Expert zwiększają możliwości dynamicznego rozwoju w tym obszarze – uzupełnił Radosław Nawrocki.

Wartość rynku e-commerce w Polsce przekracza 51 mld zł, a nasz rynek uchodzi dziś za najdynamiczniej rozwijający się w Europie. Ważnym czynnikiem determinującym jego wzrost jest rozwój form płatności. Wg raportu e-Commerce Polska wśród 27,5 mln internautów w naszym kraju aż 62% dokonało kiedyś zakupów online, ale tylko 7% skorzystało z płatności z odroczonym terminem. Oczekuje się wyraźnego wzrostu tej formy płatności w internecie, ponieważ polscy konsumenci sięgają po coraz nowsze wygodne metody płatności i dostawy towaru. Polski rynek będzie też naturalnie upodabniał się do Europy Zachodniej, gdzie udział odroczonych płatności w transakcjach internetowych wynosi 15-30 proc.

Źródło: PayPo