Odszkodowania bez oględzin w sopockiej Ergo Hestii

Uproszczone zasady likwidacji stosowane przez STU Ergo Hestia dotyczą niewielkich szkód z zakresu komunikacyjnych ubezpieczeń OC i AC – takich jak wybicie szyby, reflektora czy też kradzież lusterek lub opon. Zgodnie z nową procedurą nie ma konieczności dokonywania oględzin uszkodzeń przez pracownika ubezpieczyciela. Nie trzeba też jechać do przedstawicielstwa Ergo Hestii i wypełniać druków zgłoszenia szkody. Klient musi jedynie telefonicznie zgłosić szkodę Hestii Kontakt pod numer 0 801 107 107 lub 58 555 55 55 (z telefonu komórkowego). Konsultanci infolinii są uprawnieni do udzielania zgody na uproszczoną likwidację. Warunkiem jest, by koszty naprawy nie przekraczały 1500 złotych brutto. W wypadku, gdy są one nieco wyższe, zgodę na wniosek Hestii Kontakt może wydać Centralne Biuro Likwidacji Szkód STU Ergo Hestia w Sopocie. W sytuacji, gdy zachodzi podejrzenie dokonania przestępstwa (np. próby włamania do samochodu – wybicie szyby, kradzież elementów wyposażenia), klient musi powiadomić o tym policję. Uszkodzone części należy zachować, gdyż ubezpieczyciel może poprosić o ich okazanie (nie dotyczy szyb). Już po dokonaniu naprawy klient przesyła do CBLS rachunek wraz z pismem podającym numer polisy i sposób zapłaty. Oczywiście takie dokumenty można także złożyć w przedstawicielstwie lub oddziale Ergo Hestii. Na ich podstawie następuje wypłata odszkodowania.

O wprowadzeniu opisanego rozwiązania zdecydowano na podstawie analizy wcześniejszych doświadczeń ubezpieczyciela. Zdarzały się sytuacje, w których bardzo drobne uszkodzenia samochodu uniemożliwiały kierowcom dalszą jazdę, np. ze względu na możliwość otrzymania mandatu. Klienci musieli się jednak wstrzymać się z naprawą do momentu spotkania z rzeczoznawcą, co wywoływało ich zniecierpliwienie.

Pozytywny efekt uproszczonej procedury odczuwają nie tylko klienci. Towarzystwo ubezpieczeń nie musi już angażować do drobnych oględzin pracowników spółki likwidacyjnej Ekspert Pomoc Ubezpieczeniowa, co obniża koszty jej działalności z jednej strony, a z drugiej – pozwala im na większą efektywność i dyspozycyjność w realizacji zleceń dotyczących pozostałych szkód klientów Ergo Hesti.