OFE inwestują w reklamę

„W sumie 17,7 mln zł wydały towarzystwa emerytalne w pierwszym półroczu br. na marketing i promocję funduszy, którymi zarządzają. To dwa razy więcej niż w pierwszym półroczu 2006 r.- wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego (KNF). Najwyższy wzrost zanotowały Commercial Union, Axa, Skarbiec-Emerytura, Pekao Pioneer i Polsat. W tych trzech ostatnich wydatki nie są jednak – nawet mimo ostatniego wzrostu – wysokie. Z kolei CU uaktywnił akwizytorów, dzięki czemu m.in. nie traci już klientów na rzecz konkurencji.” – podaje dziennik.

„Pod względem nakładów na reklamę prym wiodą trzy największe towarzystwa – ING NN, PZU Złota Jesień i Commercial Union. Nic więc dziwnego, że – jak wynika z badań ARC Rynek i Opinia – to one są najbardziej rozpoznawalnymi towarzystwami w Polsce. ING NN podał ‚Rz’, że wydał w I półroczu na reklamę 2,5 mln zł, PZU Złota Jesień – milion złotych mniej, a mniejsze od nich Skarbiec-Emerytura czy Generali zaledwie ok. 200 tys. zł. Z kolei AIG, które brało udział w każdym losowaniu – 340 tys. (bez Internetu), a rok wcześniej nic […].” – czytamy.

Wydatki reklamowe towarzystw emerytalnych są niższe niż nakłady innych instytucji finansowych. W sektorze finansowym najwięcej na reklamę wydają banki. W ciągu pierwszego półrocza wydały na ten cel ponad 328 mln zł.

Więcej informacji w „Rzeczpospolitej”.