Oferta Lukas Banku – opracowanie

Początkowo, by móc korzystać z e-Banku należało spełnić następujące warunki

– konto w LUKAS Banku

– dostęp do Internetu

– przeglądarka Internet Explorer 5.0

LUKAS Bank zastosował jeden z najbardziej zaawansowanych na rynku systemów zabezpieczeń:

– certyfikat użytkownika: potwierdza połączenie z autentyczna witryną LUKAS Banku (symbol https, kłódka), tworzy bezpieczny kanał połączeniowy w oparciu o protokół SSL zapewniający poufność wymienianych między bankiem a klientem informacji (wszystkie formularze wysłane przez Klienta i bank są szyfrowane)

– autoryzacja – klient posługuje się identyfikatorem nadanym przez bank, hasłem wybranym samodzielnie i aktualnym wskazaniem tokena

– złożony system urządzeń zabezpieczenia dostępu do systemu bankowego oparty na Firewall’ach

II. e-Konta

We wrześniu 2001 roku do oferty LUKAS Bank zostały włączone e-Konta: LUKAS e-Konto oraz LUKAS e-Konto PRO. W ten sposób Bank rozpoczął realizację strategii wielokanałowego dostępu do usług finansowych łącząc zalety banku wirtualnego

– szybki i łatwy dostęp do środków finansowych przez internet, telefon 24 godziny na dobę

– najwyższe oprocentowanie rachunku i lokat

– tańsze operacje (przelewy, zlecenia) przez internet

z zaletami banku tradycyjnego

– bogactwo oferty

– najwyższe bezpieczeństwo (token)

– sieć placówek bankowych z bezpośrednim kontaktem z człowiekiem

– możliwości realizacji części operacji osobiście np. wypłaty większej gotówki, skomplikowane operacje itp.

Nowa koncepcja zakładała różnice pomiędzy poszczególnymi kontami zarówno pod względem funkcjonalności, jak i ceny. Jednak wszystkie konta w LUKAS Banku mają wspólny fundament:

– łatwość otwarcia konta (wystarczy dowód osobisty)

– wielokanałowy dostęp przez internet, telefon, bankomaty i sieć placówek bankowych

– uniwersalna i pełna oferta: ROR, przelewy, lokaty, karty, pożyczka w koncie, kredyty;

– wysokie oprocentowanie – dotyczy zarówno rachunku bieżącego jak i lokat;

– wiele darmowych usług.

III. Opis e-Kont

LUKAS e-Konta stwarzają możliwość korzystania z usług finansowych na trzy różne sposoby – przez internet, telefon lub w oddziale banku.

LUKAS e-Konto przeznaczone jest dla osób chętnie korzystają z kanałów elektronicznych (internet, telefon, bankomaty) do zarządzania swoimi finansami. Dla klientów ceniących sobie darmowe prowadzenie konta i podstawowy zakres usług.

– bezpłatne

a) otwarcie i prowadzenie konta

b) dostęp do konta przez internet i telefon

c) przelewy i zlecenia przez internet

d) pierwsza karta płatnicza VISA Electron

e) wypłaty z bankomatów (ok. 600 na terenie Polski)

– podwyższone oprocentowanie lokat przez Internet o 0,5%

– możliwość otrzymania natychmiastowej pożyczki w koncie

– brak wymogu minimalnych wpływów miesięcznych

– możliwość dokupienia tokena do konta

– możliwość otrzymania karty kredytowej VISA Classic

LUKAS e-Konto Pro skierowane jest przede wszystkim do ludzi aktywnych zawodowo, którzy mają wysokie wymagania wobec banków i ich oferty. LUKAS e-Konto PRO posiada wszystkie atuty przedstawione dla LUKAS e-Konta oraz dodatkowo:

– wysokie oprocentowanie konta (aktualnie 6%)

– darmowe przelewy i zlecenia nie tylko przez internet, ale i telefon

– bezpłatna karta VISA Classic z nieoprocentowanym kredytem do 50 dni

– token do konta gratis

– miesięczny abonament za prowadzenie konta wynosi 7 zł lub jest darmowy, jeśli średnie saldo na koncie jest wyższe niż 5 tys. zł – jest to jedyna opłata, jaką ponosi właściciel konta

– możliwość negocjowania lokat przez internet, telefon i placówki

– serwis ekonomiczny oraz doradztwo finansowe on-line

Otwarcie e-Kont może odbyć się na kilka sposobów:

– wypełnienie wniosku i wysłanie ze stron www.lukasbank.pl

– przez telefon za pomocą bezpłatnej LUKASlinii

– wypełnienie wniosku i wysłanie pocztą do LUKAS Banku

– w placówce LUKAS Banku

IV. Dotychczasowe oceny dla e-Kont LUKAS Banku

– Expander.pl, listopad 2001 – lider w rankingu portalu finansowego expander.pl w ocenie banków proponujących produkty umożliwiających wykonywanie operacji za pośrednictwem Internetu

– Bankier.pl, grudzień 2001 – I.miejsce w rankingu banków umożliwiających dostęp do rachunku za pomocą internetu za e-Konta

– Expander.pl, luty 2002 – w kolejnym rankingu e-kont dla klientów detalicznych LUKAS Bank zajął pierwsze miejsce, a oferta e-Konta została uznana za najlepszą w Polsce

– Pieniądz, kwiecień 2002 – w rankingu rachunków z dostępem przez internet zwycięzcą zostały e-Konta LUKAS Banku; oceniano nie tylko ilość kont w sieci, ale koszt prowadzenia i przychody z tytułu zgromadzonych środków oraz jakość obsługi, sieć bankomatów i placówek

V. Wyniki dotyczące e-Kont

(e-Konta są w ofercie banku od września 2001 roku, dane podawane są na koniec roku 2001 i po roku od wprowadzenia produktu)

Grudzień 2001

Wrzesień 2002

Ilość klientów e-Kont

21 tys.

58 tys.