Początkowo, by móc korzystać z e-Banku należało spełnić następujące warunki
– konto w LUKAS Banku
– dostęp do Internetu
– przeglądarka Internet Explorer 5.0
LUKAS Bank zastosował jeden z najbardziej zaawansowanych na rynku systemów zabezpieczeń:
– certyfikat użytkownika: potwierdza połączenie z autentyczna witryną LUKAS Banku (symbol https, kłódka), tworzy bezpieczny kanał połączeniowy w oparciu o protokół SSL zapewniający poufność wymienianych między bankiem a klientem informacji (wszystkie formularze wysłane przez Klienta i bank są szyfrowane)
– autoryzacja – klient posługuje się identyfikatorem nadanym przez bank, hasłem wybranym samodzielnie i aktualnym wskazaniem tokena
– złożony system urządzeń zabezpieczenia dostępu do systemu bankowego oparty na Firewall’ach
II. e-Konta
We wrześniu 2001 roku do oferty LUKAS Bank zostały włączone e-Konta: LUKAS e-Konto oraz LUKAS e-Konto PRO. W ten sposób Bank rozpoczął realizację strategii wielokanałowego dostępu do usług finansowych łącząc zalety banku wirtualnego
– szybki i łatwy dostęp do środków finansowych przez internet, telefon 24 godziny na dobę
– najwyższe oprocentowanie rachunku i lokat
– tańsze operacje (przelewy, zlecenia) przez internet
z zaletami banku tradycyjnego
– bogactwo oferty
– najwyższe bezpieczeństwo (token)
– sieć placówek bankowych z bezpośrednim kontaktem z człowiekiem
– możliwości realizacji części operacji osobiście np. wypłaty większej gotówki, skomplikowane operacje itp.
Nowa koncepcja zakładała różnice pomiędzy poszczególnymi kontami zarówno pod względem funkcjonalności, jak i ceny. Jednak wszystkie konta w LUKAS Banku mają wspólny fundament:
– łatwość otwarcia konta (wystarczy dowód osobisty)
– wielokanałowy dostęp przez internet, telefon, bankomaty i sieć placówek bankowych
– uniwersalna i pełna oferta: ROR, przelewy, lokaty, karty, pożyczka w koncie, kredyty;
– wysokie oprocentowanie – dotyczy zarówno rachunku bieżącego jak i lokat;
– wiele darmowych usług.
III. Opis e-Kont
LUKAS e-Konta stwarzają możliwość korzystania z usług finansowych na trzy różne sposoby – przez internet, telefon lub w oddziale banku.
LUKAS e-Konto przeznaczone jest dla osób chętnie korzystają z kanałów elektronicznych (internet, telefon, bankomaty) do zarządzania swoimi finansami. Dla klientów ceniących sobie darmowe prowadzenie konta i podstawowy zakres usług.
– bezpłatne
a) otwarcie i prowadzenie konta
b) dostęp do konta przez internet i telefon
c) przelewy i zlecenia przez internet
d) pierwsza karta płatnicza VISA Electron
e) wypłaty z bankomatów (ok. 600 na terenie Polski)
– podwyższone oprocentowanie lokat przez Internet o 0,5%
– możliwość otrzymania natychmiastowej pożyczki w koncie
– brak wymogu minimalnych wpływów miesięcznych
– możliwość dokupienia tokena do konta
– możliwość otrzymania karty kredytowej VISA Classic
LUKAS e-Konto Pro skierowane jest przede wszystkim do ludzi aktywnych zawodowo, którzy mają wysokie wymagania wobec banków i ich oferty. LUKAS e-Konto PRO posiada wszystkie atuty przedstawione dla LUKAS e-Konta oraz dodatkowo:
– wysokie oprocentowanie konta (aktualnie 6%)
– darmowe przelewy i zlecenia nie tylko przez internet, ale i telefon
– bezpłatna karta VISA Classic z nieoprocentowanym kredytem do 50 dni
– token do konta gratis
– miesięczny abonament za prowadzenie konta wynosi 7 zł lub jest darmowy, jeśli średnie saldo na koncie jest wyższe niż 5 tys. zł – jest to jedyna opłata, jaką ponosi właściciel konta
– możliwość negocjowania lokat przez internet, telefon i placówki
– serwis ekonomiczny oraz doradztwo finansowe on-line
Otwarcie e-Kont może odbyć się na kilka sposobów:
– wypełnienie wniosku i wysłanie ze stron www.lukasbank.pl
– przez telefon za pomocą bezpłatnej LUKASlinii
– wypełnienie wniosku i wysłanie pocztą do LUKAS Banku
– w placówce LUKAS Banku
IV. Dotychczasowe oceny dla e-Kont LUKAS Banku
– Expander.pl, listopad 2001 – lider w rankingu portalu finansowego expander.pl w ocenie banków proponujących produkty umożliwiających wykonywanie operacji za pośrednictwem Internetu
– Bankier.pl, grudzień 2001 – I.miejsce w rankingu banków umożliwiających dostęp do rachunku za pomocą internetu za e-Konta
– Expander.pl, luty 2002 – w kolejnym rankingu e-kont dla klientów detalicznych LUKAS Bank zajął pierwsze miejsce, a oferta e-Konta została uznana za najlepszą w Polsce
– Pieniądz, kwiecień 2002 – w rankingu rachunków z dostępem przez internet zwycięzcą zostały e-Konta LUKAS Banku; oceniano nie tylko ilość kont w sieci, ale koszt prowadzenia i przychody z tytułu zgromadzonych środków oraz jakość obsługi, sieć bankomatów i placówek
V. Wyniki dotyczące e-Kont
(e-Konta są w ofercie banku od września 2001 roku, dane podawane są na koniec roku 2001 i po roku od wprowadzenia produktu)
Grudzień 2001 |
Wrzesień 2002 |
|
Ilość klientów e-Kont |
21 tys. |
58 tys. |