Olga Sobieraj obejmuje stanowisko CEO grupy Ogilvy & Mather w Polsce i kontynuuje strategię integracji i digitalizacji grupy. Tomasz Bałuk podejmuje nowe wyzwania jako przedsiębiorca.
Olga Sobieraj, dotychczasowy COO, po roku zarządzania na poziomie operacyjnym grupą w Polsce, obejmuje kluczowe stanowiskoChief Executive Officer i będzie raportować bezpośrednio do Alexa Herdta CEO CEE.
„Lubię planować i decyzję o odejściu z reklamy podjąłem w 2008 roku. Perspektywa czasowa pozwoliła na przygotowanie najlepszej strategii sukcesji dla firmy, którą tworzyłem przez ponad 23 lata. To się udało. Wspólnie z Olgą Sobieraj i przy pełnym wsparciu zarządu Ogilvy & Mather na poziomie centrali Europejskiej i biura globalnego w Nowym Yorku, przeprowadziliśmy modelowy proces sukcesji. Zależało nam na tym, aby planowana zmiana nie była zwykłym przekazaniem zarządzania z rąk do rąk, żeby dodatkowo wzmocniła firmę. Udało się.
Olga przez okres 5 lat została doskonale przygotowywana do roli lidera wiodącej grupy w Polsce. Od roku w pełni samodzielnie zarządza grupą na poziomie operacyjnym, z wyraźnymi już sukcesami.
Nie będę już operacyjnie zaangażowany w działalność Ogilvy & Mather w Polsce. Jednak nie rozstaję się zupełnie z branżą reklamową. Stanowisko członka Rady Nadzorczej Ogilvy & Mather i jednocześnie SAR, pozwoli na wykorzystanie mojego doświadczenia w naszej branży, gdy będzie taka potrzeba” – powiedział Tomasz Bałuk.
Olga Sobieraj związana jest z Ogilvy w Polsce od 15 lat. Pierwsze doświadczenie zbierała w lokalnej Agencji Gruppa66, następnie w strukturach Ogilvy w Polsce.
„Od ponad roku integruję i digitalizuję działania grupy. Silne spółki o jasno zdefiniowanych kompetencjach, blisko współpracują, aby dostarczać markom naszych Klientów w pełni dopasowane rozwiązania 360. Digital i innowacje leżą u podstaw tych wszystkich rozwiązań. Przyniosło to pierwsze duże efekty, wygraną zintegrowanej obsługi takich marek jak: Obi, Saturn, należącej do Orange NJU Mobile oraz stricte digitalowej obsługi marki Finlandia.
Ogilvy Brand Consulting zrealizowało w tym roku kilka poważnych projektów doradczych, miedzy innymi przygotowało regionalną strategię dla marki Allegro a także Empiku.
Priorytety naszej Agencji to: innowacyjność, skuteczność i kreatywność. Od wielu lat Ogilvy & Mather znajduje się w czołówce Agencji realizujących najbardziej efektywne i skuteczne kampanie komunikacyjne na Polskim rynku, a w tym roku po raz pierwszy zajęło też 3 miejsce w rankingu kreatywności KTR, zdobywając 5 nagród w tym 3 złote” – powiedziała Olga Sobieraj.
Ogilvy & Mather jako część międzynarodowej struktury WPP w Polsce obejmie 7 spółek działających w obszarze komunikacji marketingowej: Ogilvy & Mather Advertising, SoHo Square, Ogilvy Action – agencję marketingu zintegrowanego, operującą szczególnie w obszarach: promotional, shopper, trade i experiental marketingu, Ogilvy Interactive, Ogilvy PR(PR korporacyjny, produktowy, eventy, sponsoring), Ogilvy Brand Consulting wyspecjalizowaną w zakresie doradztwa strategicznego oraz dom produkcyjny Redworks zajmujący się produkcją broadcastową, DTP i print managementem, będący hubem adaptacyjnym dla klientów w regionie EMEA.
/ Ogilvy & Mather