OPCOM.pl sięga po statuetkę Webstara

8. grudnia 2005 roku uroczystą galą zakończyła się pierwsza edycja Web Star Festival – całkowicie nowej inicjatywy magazynu Newsweek Polska, Stowarzyszenia IAB Polska oraz MMT Management promującej rozwój reklamy w polskim Internecie.

Misją festiwalu jest wybór najlepszych serwisów internetowych oraz reklam online. Finałową galę poprowadził Michał Lesień znany między innymi z serialu Lokatorzy. Zwycięzcy odbierali statuetki z rąk Olgierda Cygana, prezesa IAB Polska, oraz Tomasza Wróblewskiego, redaktora naczelnego Newsweek Polska. Co ciekawe, same statuetki przygotowała firma słynąca z produkcji hollywoodzkich Oscarów.

Tytuł najlepszej polskiej strony internetowej powstałej na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy trafił do rąk krakowskiej agencji interaktywnej OPCOM.pl za serwis stworzony dla marki Big Star (www.bigstar.pl).

Olgierd Cygan, wręczając nagrodę, przyznał, iż trafia ona w ręce agencji, która stworzyła serwis internetowy w technologii Flash na prawdziwie europejskim poziomie. Krzysztof Adamus – dyrektor kreatywny OPCOM.pl zapowiedział natomiast, iż to nie ostatnie słowo agencji. Obiecał, że wspólnie z firmą Big Star opracowano kreatywne rozwiązania, które pojawią się już w kolejnych odsłonach serwisu.

Czym serwis internetowy Big Star zdobył uznanie jury? Nagrodzona realizacja jest innowacyjna pod względem wykorzystania technologii video. Podstawowe treści dostępne na stronie zaprezentowano w maksymalnie uproszczony sposób, wzbogacono je jednak ponad dwudziestoma sekwencjami filmowymi.

W realizację projektu zaangażowano profesjonalną ekipę filmową. Zdjęcia powstawały w studiu nagrań Telewizji Polskiej w Krakowie. Nigdy wcześniej nie powstała strona, na której tak istotną rolę odgrywałaby gra aktorska. W realizacji udział wzięła między innymi Weronika Książkiewicz, aktorka znana z ról w serialach takich jak Plebania, Zakręcone czy Samo Życie oraz w pełnometrażowej produkcji “Karol, człowiek, który został papieżem”.