Open Finance w czołówce konkursu Portfel Roku 2005

W tym roku organizatorzy konkursu Portfel Roku 2005 po raz pierwszy zdecydowali się na przyznanie nagrody w nowej kategorii branży doradztwa finansowego. Redakcja BusinessWeeka uznała, że ten rok został zdominowany przez silną ekspansję sieci doradców finansowych. Jak poinformował magazyn, firmy doradcze sprzedają już około 15 proc. z całej puli kredytów hipotecznych wartości

9 mld zł.

W imieniu Open Finance nagrodę odebrał wiceprezes zarządu, Maurycy Kühn. Jego zdaniem doradztwo finansowe będzie odgrywać coraz większą rolę na polskim rynku usług finansowych.

W przyszłym roku sprzedaż kredytów za pośrednictwem tej sieci dystrybucji może wzrosnąć nawet do 25 proc. Open Finance zamierza mieć w tych wynikach znaczący udział. Maurycy Kühn zapowiedział, że poza kredytami hipotecznymi, Open Finance będzie nadal aktywnie promować ideę oszczędzania. Zapotrzebowanie na produkty inwestycyjne i przede wszystkim profesjonalne doradztwo w tym zakresie z pewnością będzie z roku na rok coraz większe – dodał.

W ciągu III kwartałów br. za pośrednictwem Open Finance udzielono kredytów hipotecznych na kwotę 583 mln zł. Tylko w III kw. br. ich sprzedaż wyniosła 250,3 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem 2004 r., kiedy sprzedaż osiągnęła poziom 18,4 mln zł, firma zanotowała imponujący wzrost. Dynamicznie zwiększa się również sprzedaż jednorazowych i regularnych programów inwestycyjnych.

Doradcy Open Finance jako jedyni w branży oferują produkty aż 37 polskich i zagranicznych instytucji finansowych. Firma dysponuje siecią 17 oddziałów zlokalizowanych w 8 największych polskich miastach: Bielsku-Białej, Gdyni, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie. W ciągu najbliższych miesięcy planowane jest uruchomienie kolejnych placówek.

Konkurs Portfel Roku 2005 został zorganizowany już po raz czwarty. Podstawowym kryterium wyboru produktu, usługi lub instytucji była ich powszechna dostępność i sukces rynkowy, tj. wysoka dynamika sprzedaży lub wysoki rynkowy udział w danym segmencie – napisała redakcja BusinessWeeka w komentarzu do plebiscytu.