Open Loyalty dla fintechu z USA rozbudowuje program lojalnościowy karty debetowej dla graczy

Open Loyalty, polska firma technologiczna dostarczająca silnik do budowy programów lojalnościowych, dla amerykańskiej spółki Ugami rozbudowała program lojalnościowy dla graczy wykorzystujący m.in. walutę lojalnościową i grywalizację. Można z niego korzystać dzięki specjalnej karcie debetowej dla graczy, na której listę oczekujących zapisało się ponad 260 tysięcy osób.

Ugami, fintech z USA, zaprojektował specjalną kartę debetową dla graczy. Usługi finansowe wzbogacono o punkty – Ugipoints – które zaangażowany użytkownik może wymienić na nagrody w formie produktów i usług związanych z grami, sprzętu komputerowego, akcesoriów, produktów wirtualnych czy kart prezentowych. Założyciele Ugami postawili na graczy jako główną grupę odbiorców ze względu na jej duży potencjał zakupowy i rosnącą wartość światowego rynku gamingowego. W ubiegłym roku na rozwój biznesu pozyskali od inwestorów 4,8 mln dolarów. Na listę oczekujących na kartę Ugami zapisało się ponad 260 tys. graczy.

Kluczowym krokiem Ugami do zapewnienia sobie przewagi konkurencyjnej było stworzenie angażującego programu lojalnościowego dla graczy. W tym celu amerykański fintech podjął współpracę z Open Loyalty. Rozwiązania Open Loyalty zostały wykorzystane jako silnik dla całego programu lojalnościowego i połączone z istniejącymi już systemami.

W programie lojalnościowym Ugami wykorzystano wiele różnych mechanik lojalnościowych, takich jak punkty przyznawane użytkownikom, katalogi nagród, elementy grywalizacji w postaci kamieni milowych, zadań do wykonania w przeciągu dnia, tygodnia czy miesiąca, zmieniających się poziomów czy statusów użytkownika. Punkty Ugipoints można zdobywać zarówno poprzez opłacanie zakupów kartą, jak i działania w aplikacji mobilnej. Dokładny opis case study znajduje się na stronie Open Loyalty.

W 2021 roku Open Loyalty pozyskało 2,3 mln euro na rozwój, z czego 1,3 mln euro inwestycji zrealizowano w ramach grantu NCBiR. W spółkę zainwestowali m.in. notowana na GPW Grupa OEX, która obecnie posiada większościowy pakiet jej udziałów, oraz bracia Tomasz i Piotr Karwatkowie, pionierzy ekosystemu startupowego w Polsce.

Inwestycja pozwoliła spółce szybciej wprowadzić na rynek nowe mechaniki programów lojalnościowych oparte o cyfrowe portfele, aplikację mobilną, gamifikację, oraz sztuczną inteligencję. Klienci Open Loyalty otrzymają dodatkowe narzędzia, pozwalające skuteczniej lojalizować konsumentów i zwiększać sprzedaż. W ramach prac B+R startup wzbogaci system Open Loyalty o elementy wykorzystujące AI oraz machine learning. Rozwiązanie pozwoli przewidywać zachowania klientów, projektować skuteczniejsze kampanie marketingowe oraz szacować, kiedy zwróci się inwestycja w pozyskanie nowego klienta.

Źródło: Open Loyalty