Podstawą do przyznania tytułu Operator Logistyczny Roku są opinie Klientów korzystających z usług firm logistycznych.
Badanie i ranking „Operator Logistyczny Roku” to w opinii wielu osób jedno z najważniejszych wydarzeń logistycznych w Polsce. Zasadniczym celem programu jest wzrost jakości usług logistycznych oraz dostarczenie uczestnikom rynku usług logistycznych obiektywnych informacji na temat oferty firm logistycznych.
Na potrzeby tegorocznej edycji programu Researcher by Call Center Poland przeprowadzi prawie 1500 wywiadów CATI z osobami wskazanymi przez uczestników programu jako osoby odpowiedzialne za kontakty z firmami logistycznymi. Wywiady realizowane są nie tylko z polskimi firmami. Call Center Poland przeprowadza badania w kilkunastu krajach z firmami zagranicznymi korzystającymi z usług polskich przewoźników.
W opinii Piotra Szretera z firmy Data Group Consulting program badawczy „Operator Logistyczny Roku” jest ciągle unikalnym przedsięwzięciem w skali kraju. – Żadna inna branża ani dziedzina zarządzania przedsiębiorstwem nie dysponuje takim narzędziem marketingowym jak program badania satysfakcji klientów. Dzieje się tak dlatego, że nie dość uświadamiane są: znaczenie wizerunku firmy dla prowadzonych przez nią interesów, kwestia naboru pracowników, relacje z partnerami czy oddziaływanie na klientów.