Zagadka rozwiązana i już wiadomo o co chodziło w reklamie BRE Banku z Magdą. Można się spierać, czy tego typu reklama spełni pokładane w niej nadzieje. Jednak trzeba przyznać – było i jest o niej głośno. Tak się zastanawiamy (nie my jedni) jaki rozgłos uzyskałaby, gdyby na swoim stanowisku pozostała Minister Środa. Jak nic miałaby coś o niej do powiedzenia.Bank przygotował się do kampanii wyjątkowo dobrze, tworząc nawet specjalny podserwis na jej temat. Pod adresem www.brebank.pl/pakietyefekt/ można znaleźć m.in. zdjęcia z planu, fragmenty filmu reklamowego, które nie znalazły się w spocie, a także sam film reklamowy i minireportaż z planu zdjęciowego.
Teraz trzeba tylko czekać na wyniki sprzedażowe pakietów. Jak na razie Bank chwali się samymi procentami, nie podając konkretnych liczb (w sumie obsługuje ok. 5 tys. firm o obrotach od 3 do 30 mln zł). Trudno zatem stwierdzić czy tak duża dynamika to efekt małej bazy, czy rzeczywiście świetnych efektów sprzedażowych. Tak czy inaczej jest to jedna z ciekawszych ofert na rynku MSP i tylko patrzeć, jak podobną segmentację i pakietowanie wprowadzą pozostałe banki. Inna sprawa, że BRE Bankowi będzie dość trudno wypozycjonować się w mediach. MSP okazuje się tak pojemnym skrótem, że wrzuca się do niego wszystko, jak leci. I mikrofirmy i małe i średnie przedsiębiorstwa. A różnice są przecież w przypadku takich podmiotów bardzo duże. Z jednej strony ilościowe – ok. 1,7 mln mikrofirm w stosunku do ok. 40 tysięcy firm będących w segmentacji BRE Banku zaliczanych do MSP, a z drugiej np. diametralnie inne potrzeby poszczególnych typów przedsiębiorstw. Na to nie zwraca się tak uwagi – zwłaszcza, że co bank, to inna segmentacja.
Widać jednak, że BREaktywacja, to nie czcze zapowiedzi. Pomijając już nawet znacznie lepsze od zakładanych wyniki banku, przyznają to sami pracownicy Banku. Co prawda część z nich narzeka, że cała uwaga S. Lachowskiego skupia się przede wszystkim na sprzedawcach i doradcach (no w końcu te wyniki z czegoś muszą być), a reszta może tylko pomarzyć o premiach, ale i tak ma być znacznie lepiej niż za kadencji Prezesa Kostrzewy.
Z różnych nieoficjalnych przecieków wiemy też, że ma powstać kilka nowych placówek do obsługi klientów korporacyjnych, w tym przede wszystkim sektora MSP. W samej Warszawie mają powstać niedługo 2-3 nowe oddziały. Kto się zajmuje bankowością korporacyjną ten wie, że to sporo…