Współpraca w zakresie public relations obejmie rozbudowywanie relacji z mediami, informowanie o programach edukacyjnych Fundacji Komandor oraz pomoc w wytyczaniu strategii komunikowania dla przedsięwzięć organizowanych przez Fundację.
Pakiet Wrześniowy to program edukacyjny skierowany do gimnazjalistów. Ma on na celu przygotowywać uczniów do podejmowania inicjatyw biznesowych w dorosłym życiu. Program objęty jest patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu oraz Ministerstwa Gospodarki i Pracy. Pakiet Wrześniowy polega na prowadzeniu – jednego w ramach każdej szkoły – wirtualnego przedsiębiorstwa, które jest zarządzane i rozwijane przez uczestników programu. Uczniowie poprzez Internet korzystają z pomocy naukowych udostępnionych w ramach opracowanego przez Fundację Komandor autorskiego programu edukacyjnego. Ponadto ich zajęcia koordynowane są przez dorosłych opiekunów, którzy czuwają nad prawidłowym przebiegiem lekcji i realizacji zadań.
Zajęcia odbywają się raz lub dwa razy w tygodniu (w sumie 90 minut), po lekcjach. W kolejnych miesiącach uczniowie dowiadują się, jak założyć własną firmę, na czym polega prowadzenie księgowości, co to jest marketing, jak opracowywać oferty, negocjować. Zespoły, którym uda się stworzyć najprężniejsze z wirtualnych przedsiębiorstw spotykają się na dorocznym konkursie Wiedzy Gospodarczej w salach Ministerstwa Gospodarki i Pracy.
Pierwsze z wyzwań, które czekają agencję Optimum PR to opieka medialna nad tegorocznym Konkursem Wiedzy Gospodarczej, który się odbędzie w najbliższy piątek 21 października (Ministerstwo Gospodarki i Pracy) oraz pozyskanie strategicznych patronów medialnych nad programem Pakiet Wrześniowy. Docelowo Optimum PR ma za zadanie wdrożyć w Fundacji strategię komunikowania, która w przyszłym roku przekona jak największą liczbę gimnazjów do przystąpienia do Pakietu Wrześniowego.
Pakiet Wrześniowy jest prowadzony przez Fundację Komandor od pięciu lat. Z roku na rok przybywa chętnych gimnazjów, które uczestniczą w programie. Od jednego pilotażowego gimnazjum w 2000 roku, przez kilkanaście i kilkadziesiąt w latach kolejnych, liczba zaangażowanych w program gimnazjów przekroczyła w tym roku pięćset.