Oracle ogłasza wyniki drugiego kwartału finansowego

Obroty pochodzące ze sprzedaży oprogramowania wzrosły o 22% i wyniosły 2,7 mld USD (odpowiednie wartości według GAAP, to 18% i 2,6 mld USD). Liczona według GAAP wartość sprzedaży nowych licencji baz danych i oprogramowania warstwy pośredniej wzrosła o 5% do wartości 785 mln USD, sprzedaż nowych licencji aplikacji wzrosła o 24% i wyniosła 266 mln USD. Sprzedaż usług wzrosła o 26% do wartości 675 mln USD.

„Pomimo znacznego, bo prawie 5-cio procentowego spadku wartości waluty jaki nastąpił w minionym kwartale, osiągnęliśmy obroty o wartości 3,4 miliarda USD i zysk na akcję 19 centów” – mówi Safra Catz, dyrektor finansowy Korporacji Oracle. „Obsługiwana na bieżąco baza naszych klientów, to obecnie ponad 300 tys. kontraktów o łącznej wartości 7,3 miliarda USD”.

„Najtrudniejsze miejsce, w którym można zwyciężyć w walce z firmą SAP, to ich ojczyzna czyli Niemcy” – powiedział prezes Oracle Charles Phillips. „Ostatnio aplikacje Oracle wygrały kontrakt dla jednej z największych niemieckich sieci handlowych Karstadt. To zwycięstwo jest tym ważniejsze, że osiągnięte w firmie będącej partnerem SAP w projektowaniu systemów dla branży handlowej. Wszystko to dowodzi, jak słuszna jest strategia Oracle dostarczania rozwiązań wertykalnych, przygotowanych specjalnie dla poszczególnych sektorów biznesu”.

„Od czasu połączenia z PeopleSoft, użytkownicy produktów tej firmy wykazują w ankietach coraz większy poziom zadowolenia” – mówi dyrektor generalny Oracle, Larry Ellison. „Efektem tego zjawiska jest fakt, że ci klienci dokonują odnowienia umów o świadczenie usług serwisowych częściej, niż robili to w czasie przed fuzją. Nikt nie przewidział, że tak się stanie, a oznacza to tylko jedno: przybyło nam mnóstwo bardzo zadowolonych klientów”.