Orange będzie odzyskiwał należności we współpracy z BIG InfoMonitor

Polska Telefonia Komórkowa Centertel rozpocznie współpracę z InfoMonitorem Biurem Informacji Gospodarczej. Będzie odzyskiwać należności od niepłacących w terminie klientów między innymi poprzez wpis do Centralnej Ewidencji Dłużników w BIG InfoMonitor. Ci, którzy trafią na listę dłużników będą mieli problemy z uzyskaniem kredytu, pożyczki, zakupami na raty, zakupem Internetu i innych usług. Wkrótce sama będzie również weryfikować klientów w zasobach BIG InfoMonitor.

Współpraca z BIG InfoMonitor sprawi, że klienci, którzy nie wywiązują się z płatności od co najmniej 60 dni, – kwota ich zadłużenie w przypadku konsumentów wynosi minimum 200 zł, a w przypadku przedsiębiorców 500 zł – zostaną wpisani do Centralnej Ewidencji Dłużników. Zanim ich dane zostaną przekazane, otrzymają wezwanie do zapłaty z informacją o zamiarze wpisu i konsekwencjach, jakie się z nim wiążą. To ostatnia szansa na uregulowanie płatności dla wszystkich spóźnialskich i nierzetelnych.

InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej współpracuje z Biurem Informacji Kredytowej i Związkiem Banków Polskich.
Łącznie dysponuje dostępem do ponad 3,2 mln informacji o przeterminowanym zadłużeniu konsumentów i przedsiębiorców. Znalezienie się na jego liście dłużników sprawi, że o zadłużeniu dowiedzą się wszystkie banki. Z informacji zgromadzonych w Centralnej Ewidencji Dłużników w BIG InfoMonitor oprócz sektora bankowego korzystają firmy pożyczkowe, ubezpieczyciele, firmy leasingowe, dostawcy telewizji kablowej Internetu i mediów, a także inne branże w tym sektor mśp. Od początku 2009 r. firma udostępniła już ponad 4 mln 620 tys. raportów z informacjami o zadłużeniu konsumentów i przedsiębiorców.

Z raportu InfoDług wynika, iż już 1,47 mln Polaków posiada przeterminowane zadłużenia, a łączna kwota zobowiązań to 12,06 mld zł. To wyraźny sygnał dla banków i innych podmiotów gospodarczych, że trzeba jeszcze bardziej wnikliwie weryfikować klientów i kontrahentów pod kątem terminowości wywiązywania się z zobowiązań płatniczych. Z tego powodu dłużnik musi liczyć się z tym, że negatywne informacje na jego temat zostaną wykorzystane w procesie podejmowania decyzji o przyznaniu kredytu przez banki oraz w sprzedaży towarów i usług przez inne podmioty gospodarcze. Skuteczność odzyskiwania należności wynosi nawet 70 % – mówi Mariusz Hildebrand Prezes Zarządu InfoMontor Biuro Informacji Gospodarczej.

Nawiązaliśmy współpracę  z kolejnym Biurem Informacji Gospodarczej InfoMonitor, gdyż chcemy jeszcze skuteczniej mobilizować naszych klientów do terminowego regulowania rachunków. Wpis do BIG jest skuteczną metodą odzyskiwania należności od osób i firm, które nie płacą na czas, a także mobilizuje wszystkich tych, którzy ociągają się z płatnością. Docelowo planujemy również weryfikowanie potencjalnych klientów w zasobach firmy InfoMonitor – mówi Urszula Gierszewska dyrektor Departamentu Zarządzania Należnościami, Fakturowania i Rozliczeń PTK Centertel 

Źródło: InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej