Uruchomienie, kolejnego po magazynie piłkarskim w TVN-ie, formatu medialnego umożliwiającego śledzenie rozgrywek polskiej ligi jest częścią strategii sponsoringowej Orange – Głównego Sponsora Ekstraklasy, której celem jest popularyzacja polskiej piłki nożnej oraz budowanie pozytywnego wizerunku rozgrywek. Jednym z elementów tych działań jest realizacja programu Orange Fair Play, skierowanego do klubów kibica i pozostałych kibiców piłkarskich przychodzących na stadiony. Wraz ze wznowieniem rozgrywek rundy wiosennej rozpocznie się jego trzecia edycja.
Oprawa muzyczna magazynu została przygotowana w oparciu o dobrze już znany motyw muzyczny piosenki „Prosta Rzecz”. Piosenka i teledysk powstały w ubiegłym roku w wyniku współpracy trojga artystów: Kasi Nosowskiej, Artura Rojka i Krzysztofa „Grabaża” Grabowskiego, którzy sami deklarują się jako zagorzali kibice. Piosenka przekazuje pasję i emocje nierozłącznie towarzyszące futbolowi, jak również nawiązuje do innego wymiaru tej gry – sportowej rywalizacji zgodnie z zasadami ‘fair play’. Zachęcając do gry w piłkę, opowiada o tym, że warto poświęcać się dla swojej pasji, by osiągnąć sukces oraz uczy tolerancji i szacunku do przeciwnika, nawet wtedy, gdy nosi barwy innego klubu.
Orange przygotował szereg usług mobilnych skierowanych do kibiców piłkarskich, spośród których największą popularnością cieszą się serwisy informacyjne MMS oraz dostępny w Orange Word w zakładce Orange Ekstraklasa serwis Video Orange Ekstraklasa umożliwiający oglądanie na wyświetlaczach telefonów komórkowych bramek i najciekawszych fragmentów meczów Orange Ekstraklasy.
Podpisanie umowy sponsoringowej pomiędzy Polską Telefonią Komórkową, operatorem sieci Idea, a Polskim Związkiem Piłki Nożnej miało miejsce 1 lutego 2005 roku. Dzięki umowie kluby Orange Ekstraklasy przez 3,5 sezonu, (tj. do czerwca 2008 roku) otrzymają wsparcie finansowe w wysokości 31,6 mln złotych.
PTK Centertel uzyskał między innymi prawo do umieszczenia marki Orange w nazwie oraz w oficjalnym logo rozgrywek. Ponadto kluby biorące udział w rozgrywkach przekazują część swoich powierzchni reklamowych na koszulkach zawodników oraz na stadionach.