Magazyn „Trade Marketer” przeprowadził sondaż na próbie losowej internautów, w której wzięło udział 1.026 ankietowanych. [N: 1.026]. Celem sondażu było określenie najmniej lubianego operatora telefonii komórkowej.
Sondaż został przeprowadzony przy udziale internautów serwisu społecznościowego Facebook i Goldenline, korzystających z usług wszystkich operatorów wymienionych w sondażu. Dodatkowym badanym czynnikiem, było sprawdzenie, czy uczestnik sondażu dalej korzysta z danej marki.
Wyniki sondażu:
4 miejsce: Plus GSM [18%]
3 miejsce: Play [20%]
2 miejsce: Era GSM [30%]
1 miejsce: Orange [32%] (najmniej lubiany operator)
Za najmniej lubianego operatora ankietowani uznali markę Orange (32% wskazań).
Dla 77% badanych, wskazywana przez nich marka nie jest już operatorem telefonii komórkowej, z usług którego korzystają.
Sondaż jest pierwszym z cyklu krótkich badań negatywnych aspektów wybranych marek. Publikacji wyników oraz dyskusji na ten temat, służy specjalnie założona grupa w serwisie społecznościowym „Facebook” pn.„Marki Niekochane„.
– To tylko pewna forma małego eksperymentu – mówi Jacek Kotarbiński, założyciel strony i współwydawca magazynu „Trade Marketer”. – Duże i znane marki, pomimo przeznaczania dużych budżetów na masową komunikację marketingową, czasami gubią istotę procesów biznesowych, jaką jest zadowolony i lojalny klient. Jestem przekonany, że nasze szybkie sondaże oraz dyskusje na ten temat, pozwolą zwrócić uwagę znanych i powszechnie rozpoznawanych brandów na jakość ich współpracy z klientem.
W ramach „Facebooka” fani prowadzą ożywioną dyskusję na temat wyboru kolejnych marek do społecznościowej oceny.
Źródło: Trade Marketer