Strona www.Orange.pl znalazła się na 7 miejscu wśród najpopularniejszych polskich serwisów internetowych. Serwis Orange.pl odwiedziło w ciągu trzech miesięcy 17,4 % polskich internatów. Jest to najwyższy wynik osiągnięty przez korporacyjny serwis internetowy. Serwis internetowy Orange.pl spełnił priorytetową rolę w komunikacji z klientami podczas wprowadzenia Orange do Polski oraz nadal jest jednym z podstawowych kanałów komunikacji z Klientami Orange.
Badanie Net Track przeprowadzono w okresie wrzesień-listopad 2005 r., a czołówce portali w Polsce znalazły się (wg liczby odwiedzin w ciągu m-ca):
1 miejsce – Onet (www.onet.pl) – 71,20%
2 m-ce – Google (www.google.pl) – 61,20%
3 m-ce – Wirtualna Polska (www.wp.pl) – 61,10%
4 m-ce – Allego (www.allegro.pl) – 45,80%
5 m-ce – Interia (www.interia.pl) – 41,80%
6 m-ce – Tlen (www.o2.pl) – 18,30%
7 m-ce – Orange (www.orange.pl) – 17,40%
8 m-ce – Gazeta (www.gazeta.pl) – 14,70%
9 m-ce – Era (www.era.pl) – 11,50%
10 m-ce – Komputer Świat (www.komputerswiat.pl) – 9,30%
Net Track – program ciągłych badań użytkowników Internetu (SMG/KRC)
Ciągłe badanie przeprowadzane metodą face-to-face na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-75; wielkość próby = 36.000 wywiadów rocznie. Badanie Net Track zostało zaprojektowane do monitorowania rozwoju zasięgu Internetu i zmian sposób korzystania z tego medium. Badanie Net Track jest pierwszym koniecznym krokiem do rozwinięcia dokładniejszych badań ruchu w sieci / wykorzystania Internetu / profili użytkowników, itp.; pełni podobną funkcję do Badania Założycielskiego w Pomiarze Oglądalności TV.
Głownym celem badań Net Track jest dostarczenie ciągłych danych na temat użytkowników Internetu pod względem: struktury społecznej i demograficznej internautów, zachowania użytkowników w Internecie (czas spędzany w sieci, cel, korzystanie z usług internetowych, miejsce korzystania z Internetu), rodzaj sprzętu komputerowego, typ połączenia z Internetem, atworzenie rankingu najpopularniejszych portali internetowych i stron internetowych oraz opis Internetu jako medium reklamowego.
Badanie Net Track jest realizowane metodą face-to-face w sposób ciągły przez wszystkie miesiące w roku. Blok pytań na temat Internetu stanowi oddzielny moduł w badaniach sondażowych realizowanych na reprezentatywnych próbach ogólnopolskich. Łącznie w każdym miesiącu przeprowadzonych jest 8 tysięcy wywiadów, co przy około 30% penetracji internautów w populacji oznacza dotarcie do prawie 2 500 użytkowników Internetu miesięcznie. Badanie Net Track jest integralną częścią pakietu badań medialnych prowadzonych przez SMG/KRC.
Badanie jest realizowane na próbie ogólnopolskiej reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku 15-75. Próba ma charakter imienny i jest dobierana z operatu PESEL. Uzupełnieniem próby ogólnopolskiej są nadreprezentacje miejskie. Badanie Internetu zostało tak zaplanowane aby było kompatybilne z pozostałymi badaniami ciągłymi prowadzonymi w SMG/KRC. Przeprowadzanie wywiadów na temat korzystania z Internetu z tymi samymi respondentami, którzy udzielili odpowiedzi na temat zwyczajów konsumpcji, czytania prasy i słuchania radia daje unikalną możliwość łączenia tych informacji w celu chociażby określenia w jaki sposób Internet wpływa na konsumpcję innych mediów. Wyniki NetTrack są dystrybuowane raz na miesiąc.